مازندران به حالت آماده باش درآمد/ هشدار مهم درباره وقوع سیل

کدخبر: ۶۳۵۷۴۳
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: با توجه به پیش بینی مواج شدن دریای خزر از قایقرانی ماهیگیری و انجام ورزش‌های آبی در این مدت به طور جدی خودداری کنند.
مازندران به حالت آماده باش درآمد/ هشدار مهم درباره وقوع سیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب محلی از آماده باش شهرستان های مازندران برای مقابله با سیلاب احتمالی خبر داد.

حسینعلی محمدی روز سه شنبه افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی استان، با عبور سامانه سرد بارشی از اواخر وقت امروز سه شنبه تا اواخر روز چهارشنبه اول فروردین ۱۴۰۳ هفته جاری شاهد بارش متناوب باران، کاهش محسوس دما، وزش باد به نسبت شدید و در بلندی ها و مسیرهای کوهستانی مه گرفتگی با بارش برف و کولاک در نیمه غربی و مرکزی و همه مناطق استان خواهیم بود.

خبر مرتبط
تخلیه فوری یک روستا در کوهدشت/ علت چیست؟

بنابر اعلام هواشناسی بارش های سیل آسا تا بامداد چهارشنبه در لرستان ادامه دارد و در این خصوص هشدار سطح قرمز صادر شده است.


وی گفت: در این مدت آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه ای، بالا آمدن رودخانه‌ها، اختلال در تردد و لغزندگی در بلندی ها و مسیرهای کوهستانی به دلیل کاهش دما، بارش و کولاک برف و یخبندان، افزایش مصرف حامل‌های انرژی به سبب کاهش محسوس دما از پیامدهای این سامانه بارشی است.

محمدی گفت: رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در راه های کوهستانی و هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن زنجیر چرخ، پوشاک گرم، و وسایل زمستانی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

خبر مرتبط
فوری/ اعلام آماده باش سراسری در این استان

اقتصادنیوز: مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان از آماده‌باش همه دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات‌رسان در پی صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای ورود سامانه بارشی در استان خبر داد و گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر خوددداری کنند.


وی افزود: در این مدت کوهنوردان و طبیعت گردان به جد از صعود به بلندی ها و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضاهای باز خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: دامداران، دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه ها، دهانه مسیل ها، نقاط مرتفع، فضای باز و در مناطق امن نگهداری کنند.

وی افزود: صاحبان سالن‌های پرورش گل و گیاه و پرورش دام و پرنده نسبت به آماده سازی سامانه های گرمایشی و تنظیم دما و استحکام سالن‌ها تدابیر و اقدام احتیاطی لازم را انجام دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: با توجه به پیش بینی مواج شدن دریای خزر از قایقرانی ماهیگیری و انجام ورزش‌های آبی در این مدت به طور جدی خودداری کنند.
محمدی افزود: شهرداران در این مدت نسبت به پاکسازی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و نیز بازدید و مقاوم سازی داربست‌ها، سازه‌های موقت، تابلوها و بیلیبوردهای تبلیغاتی سطح شهرها اقدام کنند.
وی گفت: نیروهای خدماتی و امدادی استان با تمام قوا و تجهیزات آماده خدمات رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی هستند.


 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید