این استان مجهز به انبار ویژه داروهای نایاب شد

کدخبر: ۶۳۶۳۷۶
اقتصادنیوز: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: انباری ویژه تأمین داروهای نایاب و کمیاب که نیاز به مصرف آنها در موارد خاص پیدا می‌شود، در نظر گرفته شده است.
این استان مجهز به انبار ویژه داروهای نایاب شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، هومن قصری، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این‌باره از ایجاد انبار استراتژیک دارو در سال گذشته در استان خبر داد و اظهار داشت: در همین راستا انباری ویژه تأمین داروهای نایاب و کمیاب که نیاز به مصرف آنها در موارد خاص پیدا می‌شود، در نظر گرفته شده است.

وی از ساماندهی قراردادهای داروخانه‌های بیمارستانی در کردستان در سال گذشته خبر داد و افزود: تجهیزات و ملزومات پزشکی اصالت‌سنجی یک تا 4 برابر دستور معاونت غذا و دارو انجام شده و فاز پنجم نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت، با اجرای این کار بخش بزرگی از کالاهای پزشکی و سلامت‌محور قاچاق کنترل و مردم به خدمات مطمئن و سالم دسترسی پیدا می‌کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به نظارت صددرصدی از تمام کارگاه‌ها و کارخانجات تولید مواد غذایی گفت: تمام کارگاه‌های تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی نیز مورد بازدید قرار گرفته و استانداردهای خوبی برای کارگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

خبر مرتبط
اتمام حجت رئیس سازمان غذا و دارو

اقتصادنیوز: رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد اعتبار ابلاغی توسط خزانه به دانشگاه ها، صرفا در محل دارو و ملزومات مصرفی هزینه شود.

وی در حوزه آزمایشگاه کنترل غذا و دارو، تمام ارجاعاتی که از دستگاه قضایی، سازمان غذا و دارو و معاونت بهداشتی دانشگاه به این مرکز ارجاع داده شده بود، به خوبی انجام شد. در بحث مکمل و فرآورده‌های سنتی نیز همزمان با سراسر کشور طرح عرضه شیرخشک در استان ساماندهی شد.

قصری بیان کرد: در طول سال گذشته 530 بازدید از داروخانه‌های سطح استان انجام شده و این روند نظارتی همچنان ادامه خواهد داشت.

اهمیت این حوزه به حدی مهم است که رئیس‌جمهور در جلسه«شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی» اسفندماه سال گذشته تاکید کرده که سوداگری و سوءاستفاده در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست و لازم است سوداگرانی که به خاطر سودجویی با جان مردم بازی می‌کنند، به دست قانون سپرده شوند تا برخورد سختی با آنها شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید