آخرین وضعیت آرای انتخابات شهرداری‌های ترکیه/کدام حزب پیشتاز است؟

کدخبر: ۶۳۷۵۹۳
اقتصادنیوز: شمارش اولیه آرای انتخابات شهرداری‌های ترکیه حاکی از پیشتازی اپوزیسیون در شهرهای آنکارا و استانبول است.
آخرین وضعیت آرای انتخابات شهرداری‌های ترکیه/کدام حزب پیشتاز است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، شمارش اولیه آرای انتخابات شهرداری‌های ترکیه حاکی از پیشتازی اپوزیسیون در شهرهای آنکارا و استانبول است.

بر اساس این گزارش، «اکرم امام اوغلو» شهردار استانبول از  از حزب چپ میانه جمهوری‌خواه خلق و رقیب حزب عدالت و توسعه با کسب ۵۰ درصد آرا، پیشتاز است.

این در حالی است که «مورات کوروم» وزیر سابق دولت ترکیه از حزب حاکم، ۴۱ و ۲۶ صدم درصد آرا را به دست آورده است.

خبر مرتبط
پایان رأی‌گیری در ترکیه/ اردوغان: از آرا محافظت کنید

اقتصادنیوز: پس از پایان رأی‌گیری در انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه و بسته شدن حوزه‌های اخذ رأی، اردوغان از مردم این کشور خواست از صندوق های رأی محافظت کنند.

امام اوغلو گفت: «بر اساس داده‌هایی که جمع‌آوری کرده‌ایم، می‌توانم بگویم که لطف و اعتماد شهروندان ما به ما واقعاً نشان داده شده است».

وی افزود: «تصویر فعلی ما را بسیار خوشحال می کند.

این یک تقویت بالقوه برای تلاش اپوزیسیون ترکیه به منظور نشان دادن مجدد خود به عنوان یک نیروی سیاسی است.

در آنکارا که دومین شهر بزرگ ترکیه است نیز «منصور یاواس» شهردار کنونی از حزب  اپوزیسیون، کمتر از سه ساعت پس از بسته شدن حوزه‌های رأی‌گیری در انتخابات سراسری شهرداری، بر رقیب خود از حزب عدالت و توسعه پیروز شد.

از نظر تحلیلگران، انتخابات محلی سراسری به عنوان معیاری برای سنجش حمایت از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و دوام مخالفان تلقی میشود.

اردوغان برای حزبش تلاش زیادی کرد تا کنترل استانبول را از امام اوغلو، شهردار فعلی و رقیب احتمالی آینده ریاست‌جمهوری پس بگیرد.

خشونت‌هایی در برخی از شهرهای شرق ترکیه در ارتباط با این انتخابات گزارش شده است. برخی منابع از کشته شدن سه نفر در جریان این خشونت‌ها خبر می‌دهند. 

خبرگزاری دولتی آناتولی همچنین گزارش‌های رسمی جزئی را منتشر کرد که نشان می‌دهد حزب اپوزیسیونی جمهوری‌خواه خلق در شهرهای بزرگی مانند ازمیر، بورسا، آنتالیا و آدانا پیشتاز است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید