یک بام و دوهوای مالکیت جدید باشگاه پرسپولیس/ سرخپوشان سهم کدام ارگان می‌شوند؟+ فیلم

کدخبر: ۶۳۷۸۶۵
اقتصادنیوز: این روزها اخبار متفاوتی از مالکیت جدید باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد که یکی در میان رد یا تایید می‌شوند.
یک بام و دوهوای مالکیت جدید باشگاه پرسپولیس/ سرخپوشان سهم کدام ارگان می‌شوند؟+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، پرسپولیس علاوه بر نگرانی برای جدول امتیازات لیگ برتر، مدتهاست با نگرانی دیگری در خصوص واگذاری مالکیت، دست و پنجه نرم می کند. اخبار داغ مالکیت بعدی این باشگاه در تعطیلات نوروز هم دست از سر سرخپوشان بر نداشت و خانواده پرسپولیس را با حواشی بیشتری در این زمین روبه‌رو ساخت.

یک خبر درگوشی

در روز یکشنبه پنج فروردین ماه خبرگزاری ایسنا از یک منبع بدون نام خبر داد که بانک ملت قرار است مالک جدید باشگاه پرسپولیس باشد و ۵۱ درصد سهام این باشگاه از سوی بانک ملت خریده می شود.

خبر مرتبط
اطلاعیه باشگاه پرسپولیس در خصوص آخرین وضعیت واگذاری

اقتصادنیوز: باشگاه پرسپولیس در رابطه با آخرین وضعیت واگذاری این باشگاه و دریافت مجوز حرفه‌ای اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

اطلاعیه بانک ملت درباره پرسپولیس

اما بانک ملت نسبت به انتشار این خبر از سوی برخی رسانه ها واکنش نشان داد و در اطلاعیه ای شفاف سازی کرد و نوشت:‌ «موضوع نامه: شایعات مطرح شده درباره پیرامون تحصیل سهام باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس

عطف اطلاعیه به شماره پیگیری  1173041  مورخ  1403/01/08 به استحضار می‌رساند با توجه به درج آگهی  واگذاری سهام‌های باشگاه مذکور، مذاکراتی با چند بانک از جمله بانک ملت انجام گرفته و با توجه به چارچوب‌های قانونی و مقررات، در صورت رخداد با اهمیت  متعاقباً اطلاع‌رسانی انجام خواهد گرفت.

این نامه با امضای سیدنقی شمسی عضو هیئت عامل و معاون مدیرعامل در امور مالی بانک ملت تنظیم شده است.»

zpuHfe0HdCg5

پرسپولیس شفاف سازی کرد

باشگاه پرسپولیس نیز جهت تنویر افکار عمومی در روز یکشنبه 12 فروردین ماه با صدور اطلاعیه ای، نسبت به آخرین وضعیت واگذاری این باشگاه اعلام کرد: «واگذاری بخش دیگری از سهام باشگاه پرسپولیس به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، اجرای مصوبه هیات دولت و رعایت الزامات AFC برای صدور مجوز حرفه‌ای همچنان از سوی دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت ورزش و جوانان، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی در حال پیگیری است.

باشگاه‌ها برای بارگذاری مدارک و مستندات مواردی چون، مسایل حقوقی مربوط به مالکیت تا پنجم اردیبهشت زمان خواهند داشت.»

پرسپولیس سر از بانک غیردولتی در می آورد؟

امروز سه شنبه 14 فروردین ماه نیز، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در نشست خبری با رسانه ها درباره واگذاری باشگاه پرسپولیس خبر جدیدی داد و گفت: «باتوجه به اینکه مصوبه پیشین دولت برای واگذاری پرسپولیس مورد موافقت هیات عالی واگذاری قرار نگرفت و این موضوع مجددا در هیات وزیران مطرح و مقرر شد این باشگاه به شرکت‌های تابعه یکی از بانک‌های غیردولتی واگذار شود، منتظر هستیم تشریفات اداری این کار انجام شود و در آن زمان مشخص می‌شود که کدام بانک‌ها مایل به خریداری این باشگاه هستند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید