تصمیم اسپانیا درباره فلسطین آشکار شد/ مادرید کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد؟

کدخبر: ۶۳۷۹۴۹
روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که مادرید قصد دارد تا ماه ژوئیه (تیر/مرداد) کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
تصمیم اسپانیا درباره فلسطین آشکار شد/ مادرید کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نخست‌وزیر اسپانیا در جریان سفر خود به خاورمیانه تصریح کرد: باید در مورد انجام آن در نیمه اول سال جاری [میلادی] به طور جدی فکر کنیم.

خبر مرتبط
وعده جاه‌طلبانه وزیر اسرائیل/قطعنامه سازمان ملل درباره کشور فلسطین

اقتصادنیوز: وزیر راستگرای دارایی رژیم صهیونیستی با صدور فیلمی از خود در دره اردن در کرانه باختری وعده داد سرمایه گذاری‌های بی سابقه‌ای برای گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین در این منطقه انجام خواهد شد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، پدرو سانچز که یکی از سرسخت‌ترین منتقدان حمله اسرائیل به غزه است، امروز هنگام آغاز سفرش به اردن، قطر و عربستان سعودی، این هدف را آشکار کرد.

وی درحالیکه اعلام کرد «اسپانیا می‌خواهد فلسطین را به رسمیت بشناسد»، با اشاره به سازمان ملل متحد افزود: «باید مراقب تصمیم‌هایی که در بروکسل و نیویورک گرفته می‌شود، باشیم».

خبر مرتبط
اسپانیا خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد

اقتصادنیوز: نخست وزیر اسپانیا به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را خواستار شد.

سانچز پیشتر از قصد اسپانیا برای به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی خبر داده بود، اما برنامه زمانی برای آن مشخص نکرده بود.

چند کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله اسپانیا، ایرلند و جمهوری مالت حامی به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین هستند.

نخست‌وزیر اسپانیا در ماه مارس (فروردین) بیانیه مشترکی را با نخست وزیران ایرلند، اسلوونی و مالت امضا کرد که در آن «آمادگی خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین» را اعلام کرد. آنها در این بیانیه افزودند که آماده انجام این کار «زمانی که شرایط مناسب باشد» هستند.

بر اساس این گزارش، در حالی که سیاست دیرینه اتحادیه اروپا حمایت از «راه حل دو دولتی» برای مناقشه اسرائیل و فلسطین است، این بلوک موضع رسمی و واحدی در مورد تشکیل کشور مستقل فلسطینی ندارد.

اگرچه اتحادیه اروپا به اتفاق آرا از به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حمایت نکرده است، اما از زمان شروع جنگ در غزه، ایرلند و اسپانیا بارها آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن فلسطین ابراز کرده‌اند و تلاش هایی را برای تشدید موضع اتحادیه اروپا در قبال رژیم صهیونیستی در واکنش به جنایات هولناک این رژیم آغاز کرده‌اند.

نوامبر گذشته، سانچز متعهد شد که دولت تازه تأسیس او، به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اولویت اصلی فعالیت‌های خود در زمینه سیاست خارجی قرار خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • رهبر انقلاب اسلامی در دیدار معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

      اقتصادنیوز: رهبر انقلاب علت متفاوت بودن اهمیت آموزش‌وپرورش با دیگر دستگاه‌ها را تربیت منابع انسانی برشمردند و گفتند:…

    کارگزاری مفید