چند روش ساده برای فرار از دست هکرها!

کدخبر: ۶۳۸۲۷۵
اقتصادنیوز: نکات و ترفند‌های کوچک زیادی وجود دارند که استفاده از فناوری را بهتر و ایمن‌تر می‌کنند.
چند روش ساده برای فرار از دست هکرها!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، فراموش نکنید که هکر‌ها از روش‌های قدیمی که فکر می‌کنند ما فراموش کرده‌ایم استفاده می‌کنند تا داده‌های شما را از گوشی شما بدزدند.

لغو گزینه ردیابی مکان 

اپل مکان‌هایی که می‌روید و چند بار بازدید می‌کنید را ردیابی می‌کند. سپس می‌تواند بر اساس آنچه «نقاط داغ» نامیده می‌شوند، پیشنهاداتی ارائه دهد. مطمئنا، این قابلیت می‌تواند مفید باشد، اما همه آن را دوست ندارند.

در همه موارد، می‌توانید با رفتن به تنظیمات، سپس Privacy، Security و Location Services، این داده‌های ردیابی را از آیفون خود پاک کنید، سپس System Services را انتخاب کنید، روی مکان‌های مهم کلیک کنید و دکمه Clear History را انتخاب کنید.

خبر مرتبط
با این راهکار جالب سرعت اینترنت گوشی را افزایش دهید

اقتصادنیوز: بررسی‌ها حاکی از آن است که دلیل کند شدن یا کم شدن سرعت اینترنت اگر به مشکلات کلی شبکه تلفن همراه مرتبط نباشد، می‌تواند به دلیل عواملی چون موقعیت نامناسب روتر، تراکم بالای خطوط وای فای، وجود نویز و سایر موارد باشد.

در همین زمینه، اکثر مردم هنگام ارسال عکس از طریق پیامک یا سایت‌های رسانه‌های اجتماعی متوجه نمی‌شوند که چه چیزی را به اشتراک می‌گذارند. یک عکس حاوی ابرداده است که جزئیات آن، مانند زمان، مکان و نحوه عکسبرداری را نشان می‌دهند.

اما خوشبختانه، می‌توانید اشتراک‌گذاری مکان عکس را در آیفون متوقف کنید. برای انجام این کار، عکسی را که می‌خواهید ارسال کنید باز کنید، دکمه اشتراک گذاری را فشار دهید، گزینه‌ها را انتخاب کنید، گزینه موقعیت مکانی را خاموش کنید و Done را فشار دهید.

برای غیر فعال کردن کامل ردیابی موقعیت مکانی در دوربین خود، تنظیمات را باز کنید، روی Privacy، Security و Location Services ضربه بزنید و به پایین اسکرول کنید، روی دوربین ضربه بزنید، سپس گزینه غیرفعال کردن ردیابی موقعیت مکانی را انتخاب کنید.

در گوشی‌های اندروید، فقط گالری خود را باز کنید و عکس را انتخاب کنید، سپس به Details بروید که ممکن است یک منوی سه نقطه‌ای باشد و روی Remove Location Data ضربه بزنید.

بلوتوث را غیرفعال کنید

بلوتوث مانند شبکه‌های Wi-Fi و سلولی کار می‌کند، اما وظایف ساده تری را در محدوده کوتاه تری انجام می‌دهد. برای استفاده از بلوتوث، به سیگنال تلفن همراه، اتصال شبکه یا اشتراک طرح داده نیاز ندارید. مانند هر اتصال دیگری، بلوتوث ۱۰۰ ٪ ایمن نیست.

هکر‌های کلاهبردار دوست دارند نزدیک شما باشند تا بتوانند از بلوتوث برای ربودن گوشی شما استفاده کنند. تقریباً در هر مکان عمومی، شما در چند قدمی افراد غریبه هستید. بنابراین، ما به شما توصیه می‌کنیم در زمانی که از بلوتوث استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید، زیرا فعال نگه داشتن آن به صورت مداوم باعث می‌شود دستگاه شما قابل شناسایی‌تر باشد. خاموش کردن بلوتوث همچین عمر باتری دستگاه شما را افزایش می‌دهد.

شماره شناسایی را مخفی کنید

در مکان‌های عمومی، وقتی تلفن خود را بیرون می‌آورید تا از آن استفاده کنید، مراقب اطرافیان خود باشید و در حین تایپ پین، صفحه‌نمایش را پنهان کنید.

گزارش‌های زیادی حاکی از آن است که سارقان در مکان‌های عمومی کاربر را زیر نظر می‌گیرند و سعی می‌کنند زمانی که او شماره شناسایی خود را وارد می‌کند، قبل از تسلط بر گوشی او، او را زیر نظر بگیرند. اگر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اید، بلافاصله کلاهبرداری و اقدامات بد تجاری را به مقامات مربوطه در کشور خود گزارش دهید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید