پشت پرده شعار جهانی روز بهداشت 1403/ همه آنچه باید درباره این روز بدانید

کدخبر: ۶۳۹۱۳۵
اقتصادنیوز: «سلامت من، حق من» عنوان شعار روز جهانی بهداشت در سال 2024 است؛ جزئیات جالب درباره این روز را در ادامه خواهید خواند.
پشت پرده شعار جهانی روز بهداشت 1403/ همه آنچه باید درباره این روز بدانید

به گزارش اقتصادنیوز، سال ۲۰۲۴ مصادف با هفتادوششمین سالگرد تأسیس سازمان جهانی بهداشت WHO است و شعار «سلامت من، حق من» به عنوان موضوع روز جهانی بهداشت انتخاب شده است که بر حقوق اساسی بشر شامل دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و اطلاعات با کیفیت تاکید دارد.

روز جهانی بهداشت مقارن هفتم آوریل (19 فروردین) است و همه ساله در این روز تحت نظارت مجمع بهداشت جهانی و دیگر سازمان‌های مرتبط جشنی بر پا می‌شود.

خبر مرتبط
خبر مهم وزیر بهداشت برای دستیاران پزشکی/حقوق‌ها چقدر افزایش یافت؟

اقتصادنیوز: وزیر بهداشت اعلام کرد: حق الزحمه دستیاران پزشکی مجرد و متأهل به ترتیب به ۱۲ و ۱۵ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند و این میزان افزایش در هیئت دولت مصوب شد.

در سال ۱۹۴۸، سازمان بهداشت جهانی اولین مجمع جهانی بهداشت را برگزار کرد، مجمع تصمیم گرفت که از سال ۱۹۵۰ به بعد، هفتم آوریل هر سال به عنوان روز جهانی بهداشت نامگذاری و تعیین شود.

در ۷ آوریل سال ۱۹۴۸ میلادی در نیویورک، نخستین اساسنامه کنفرانس بین‌المللی بهداشت از سوی سازمان بهداشت جهانی تدوین گردید. در ژوئن ۱۹۴۸، نخستین مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی با حضور نمایندگان بیش از ۶۱ کشور جهان در ژنو تشکیل شد و ۷ آوریل را به نام روز بهداشت نام‌گذاری کردند.

با این تصمیم از سال ۱۹۵۰ به بعد در روز ۷ آوریل هر سال، برگزاری جشن بزرگداشت این روز به جریان افتاد. مراسم روز جهانی بهداشت، سالانه به عنوان فرصتی به منظور جلب توجه جهان به موضوع بهداشت جهانی است و سازمان بهداشت جهانی و کشورهای جهان رویدادهای بین‌المللی، منطقه‌ای و محلی را در چنین روزی بررسی می‌کنند.

دولت‌ها و سازمان‌های غیردولتی مختلف به روز جهانی بهداشت، منافع و دستاوردهای آن برای بهداشت عمومی اذعان دارند. آن‌ها فعالیت‌های مربوطه مانند شورای جهانی بهداشت را ساماندهی کرده و حمایتشان را از آن‌ها در رسانه‌ها اعلام می‌کنند.

روز جهانی بهداشت همراه با روز جهانی سل، هفته جهانی ایمن‌سازی، روز جهانی مالاریا، روز جهانی علیه توتون و تنباکو، روز جهانی ایدز، روز جهانی اهدای خون، و روز جهانی هپاتیت، یکی از هشت کمپین رسمی سازمان بهداشت جهانی WHO است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید