سالمندان بخوانند/ قاتل فشار خون بالا مشخص شد

کدخبر: ۶۳۹۱۵۰
اقتصادنیوز: یکی از عوامل تأثیرگذار بر کاهش فشار خون، کاهش مدت زمان نشستن است که سالمندان باید این نکته را بیشتر مد نظر قرار دهند.
سالمندان بخوانند/ قاتل فشار خون بالا مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز، یکی از نگرانی های اغلب ما ابتلا به فشار خون بالا است؛ عاملی که انسان را به خطر بروز سکته قلبی نزدیک می سازد. منتشر کرده است، یک مطالعه جدید می گوید سالمندان بعد از برخاستن و تحرک بیشتر، فشارخون شان پایین می آید.

محققان پی بردند مدت زمان کمتر نشستن منجر به کاهش نزدیک به ۳.۵ امتیاز در فشار خون متوسط سالمندان شد. در مقایسه، افزایش فعالیت بدنی به طور معمول منجر به کاهش متوسط ۴ نمره در فشار خون و کاهش وزن می‌شود.

خبر مرتبط
افرادی که فشار خون بالا دارند بخوانند/این نوشیدنی‌ها معجزه می‌کنند!

اقتصادنیوز: مصرف برخی از نوشیدنی‌ها می‌تواند به افرادی که فشار خون بالا دارند کمک کند.

آنها همچنین گفتند بزرگسالان مسن به طور معمول بین ۶۵ تا ۸۰ درصد از ساعات بیداری خود را می‌نشینند. این رفتارهای بی تحرک می‌تواند منجر به بیماری قلبی و دیابت شود.

قاتل فشار خون بالا چیست؟

به گزارش مهر، در صورتی که مبتلا به فشار خون بالا هستید، مهم است که اغلب فشار خون خود را چک کنید زیرا فشار خون بالا همیشه علائمی ندارد. فشار خون بالای درمان نشده، می‌تواند منجر به بیماری قلبی، حمله قلبی یا سکته شود.

خواب کافی و ورزش، مدیریت وزن، ترک سیگار و پیروی از رژیم غذایی سالم، همه راه‌هایی برای پیشگیری و مدیریت فشار خون بالا هستند. برنامه غذایی دش (رویکردهای غذایی برای توقف پرفشاری خون) بهترین رژیم غذایی برای فشار خون بالاست زیرا بر پروتئین کم چرب، چربی سالم و مقدار زیادی میوه و سبزیجات تاکید دارد. با این حال گوجه فرنگی دارای مواد مغذی خاصی است که می‌تواند فشار خون شما را در سطوح سالم نگه دارد.

موسسه ملی بهداشت ایالات‌متحده، به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه کرد که غذاهایی با حداقل ۲ برابر پتاسیم نسبت به سدیم مصرف کنند. یک گوجه فرنگی ۲۹۲ میلی‌گرم پتاسیم اما فقط ۶.۱۵ میلی‌گرم سدیم دارد. گوجه فرنگی همچنین به حفظ تعادل مایعات شما کمک می‌کند زیرا ۹۴ درصد آن آب است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید