پاتروشف واشنگتن را متهم کرد/استفاده آمریکا از فضای دیجیتال برای مقابله با کشورها

کدخبر: ۶۳۹۵۸۳
اقتصادنیوز: دبیر شورای امنیت ملی روسیه اظهار داشت که واشنگتن فعالانه از فضای دیجیتال برای مقابله با کشورهایی که از استقلال خود صیانت می‌کنند، استفاده می‌کند.
پاتروشف واشنگتن را متهم کرد/استفاده آمریکا از  فضای دیجیتال برای مقابله با کشورها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این مقام امنیتی روس در نشستی اظهار داشت: حوزه فناوری اطلاعات نه تنها ابعاد اقتصادی، بلکه ابعادی نظامی و ژئوپلیتیک نیز پیدا کرده است.

خبر مرتبط
رونمایی روسیه از برنامه جدید آمریکا برای کمک به اوکراین

اقتصادنیوز: سرویس اطلاعات خارجی روسیه گزارش کرد که آمریکا در حال جذب خلافکاران مکزیک و کلمبیا برای حضور در اوکراین است.

نیکولای پاتروشف افزود: ایالات متحده در حالی که منابع عظیمی در حوزه سخت افزار، نرم افزار و فناوری‌های اینترنتی محاسباتی دارد، به طور فعال از آنها برای رویارویی بین دولت‌ها استفاده می‌کند.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه خاطرنشان کرد: حوزه اطلاعاتی به عرصه رویارویی ایالات متحده و هم پیمانانش با کشورهایی تبدیل شده است که سیاست مستقلی را در پیش می‌گیرند و به دنبال تقویت حاکمیت خود هستند.

خبر مرتبط
روسیه از طرح پکن برای جنگ اوکراین استقبال کرد

اقتصادنیوز: یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت: طرح پکن برای حل و فصل بحران اوکراین از طرح مشروط زلنسکی که آینده‌ای ندارد، واقعی‌تر است.

پاتروشف همچنین گفت: کشورهای غربی نمی‌خواهند روسیه را قوی و مستقل ببینند و به دنبال شکست راهبردی آن هستند.

وی با بیان اینکه «روسیه در حال حاضر با چالش‌های متعددی رو به رو است»، تصریح کرد: «این چالش ها اغلب به طور مستقیم از مخالفان ژئوپلیتیکی ما نشات می‌گیرند که نمی‌خواهند روسیه را به عنوان یک کشور قدرتمند و مستقل ببینند.»

این مقام روس ادامه داد: «آمریکا و متحدانش به صراحت از پذیرفتن منافع حیاتی روسیه در حوزه امنیت ملی خودداری کرده‌اند و اکنون هر کاری انجام می‌دهند تا یک شکست راهبردی به کشور ما، چه در میدان جنگ و چه در سایر عرصه‌ها، تحمیل کنند».

پاتروشف پیشتر نیز با بیان اینکه «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در واقع یکی از طرفین درگیری اوکراین است»، گفته بود: آمریکا و ناتو قصد دارند اوکراین را به عنوان سرزمینی ضدروسیه به طور کامل تحت کنترل خود نگه دارند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید