رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و تانزانیا/ اعلام آمادگی دودوما برای افتتاح سفارت در تهران

کدخبر: ۶۳۹۶۰۴
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه جمهوری تانزانیا آمادگی کشورش برای افتتاح سفارت در تهران را اعلام کرد.
رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و تانزانیا/ اعلام آمادگی دودوما برای افتتاح سفارت در تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ،عصر روز  سه‌شنبه با «یوسف ماکامبا» وزیر امور خارجه جمهوری تانزانیا به صورت تلفنی رایزنی و گفت و گو کرد.

خبر مرتبط
رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه تانزانیا

اقتصادنیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه تانزانیا بر آمادگی کشورمان برای تقویت روابط و مناسبات دوجانبه با این کشور تاکید کرد.

در این مکالمه تلفنی، حسین امیرعبداللهیان ضمن تبریک عید سعید فطر به همتای تانزانیایی خود، بر گسترش روابط و تعاملات دو کشور در همه‌ی زمینه‌ها و برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از همتای تانزانیایی خود برای سفر به تهران به منظور نهایی نمودن توافقات دو کشور دعوت  و همچنین بر آمادگی برای برنامه‌ریزی لازم جهت انجام دیدار رؤسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین ضمن تشریح جنایات ضدانسانی رژیم صهیونیستی در فلسطین، بر ادامه تلاش کشورمان جهت توقف نسل‌کُشی در غزه تاکید کرد.

یوسف ماکامبا وزیر امور خارجه تانزانیا نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن محکوم نمودن حمله به ساختمان سفارت کشورمان در دمشق، به نمایندگی از دولت و ملت تانزانیا، با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد.

وی ضمن استقبال از انجام سفر رؤسای جمهور دو کشور و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، آمادگی کشورش برای افتتاح سفارت در تهران را اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید