موضع کاخ سفید در برابر تهاجم زمینی اسرائیل به رفح

کدخبر: ۶۳۹۶۱۳
اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: « آمریکا معتقد است که تهاجم زمینی گسترده به رفح بهترین راه پیشروی نیست.»
موضع کاخ سفید در برابر  تهاجم زمینی اسرائیل به رفح

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن افزود: «ما کانال های ارتباطی باز با اسرائیلی ها در مورد این مسائل داریم. آنها نگرانی های ما را درک می کنند.»

خبر مرتبط
هشدار جدی سازمان ملل درباره عواقب حمله زمینی اسرائیل به رفح

اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان ملل اظهار داشت: حمله زمینی به رفح عواقب فاجعه بار بشردوستانه خواهد داشت.

سالیوان تصریح کرد: «من هنوز یک طرح معتبر و قابل اجرا برای انتقال مردم به خارج از رفح ندیده‌ام که هر سطحی از جزئیات در مورد نحوه تغذیه و تهیه دارو برای مردم داشته باشد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: "کاهش در شدت و دامنه عملیات نظامی، فضای بیشتری را برای ارسال کالاهای بشردوستانه در اطراف غزه ایجاد می کند."

خبر مرتبط
ادعای بلینکن درباره تاریخ عملیات نظامی اسرائیل در رفح

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که که اسرائیل تاریخی برای حمله نظامی به رفح با آمریکا به اشتراک نگذاشته است.

سالیوان تصریح کرد: "اسرائیل اظهارات عمومی کرده است. اکنون باید اقدام آنها را ببینیم. این اقدام باید ملموس، مشخص و قابل اندازه گیری باشد." طی دو روز گذشته کمک‌های ارسالی به غزه افزایش چشمگیری داشته است.

مشاور امنیت ملی بایدن تاکید کرد: "حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل قاطعانه است و حمایت آمریکا از دفاع اسرائیل در برابر ایران و نیروهای نیابتی آن، قاطع است."

سالیوان درباره دیدار دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا: "من در مورد مسائل مربوط به مبارزات انتخاباتی صحبت نمی‌کنم.

مشاور امنیت ملی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره مذاکرات مربوط به آزادی گروگان ها در غزه گفت: "بیل برنز(ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا/ سیا) روز یکشنبه در قاهره بود. یک جلسه طولانی بود که تا اواخر شب ادامه یافت. اسرائیل چند قدم به جلو برداشته است." اظهارات حماس "دلگرم کننده" نبوده است.

او گفت: حماس افراد بی گناهی را که مدت ها پیش به گروگان گرفته است، نگه داشته است. اگر حماس مایل بود برخی از این افراد را آزاد کند، ممکن بود آتش‌بس برقرار شود. جهان باید به حماس بگوید: زمان آن فرا رسیده است. اسرائیل آماده است و حماس نیز باید ترغیب شود.

مشاور امنیت ملی در مورد دیدار جو بایدن رییس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن گفت: "آنها اقداماتی را برای تقویت همکاری امنیتی ما اعلام خواهند کرد. توافقات عمده ای در فضا وجود خواهد داشت."

سالیوان افزود: بایدن به وضوح گفته است که از کارگران آمریکایی دفاع خواهد کرد، از منافع آنها دفاع خواهد کرد. او همچنین مطمئن خواهد شد که اتحاد آمریکا و ژاپن قوی‌ترین اتحادی است که تاکنون بوده است."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید