مرگ 8 مهاجر در دریای مدیترانه

کدخبر: ۶۳۹۸۷۰
اقتصادنیوز: بر اثر غرق شدن قایق حامل مهاجران در دریای مدیترانه، هشت نفر جان باختند.
مرگ 8 مهاجر در دریای مدیترانه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در پی وقوع این حادثه گارد ساحلی ایتالیا مداخله کرد و قایق‌های گشتی آنها توانستند ۲۳ تن از مهاجران غیر قانونی را نجات دهند.

به گفته سخنگوی گارد ساحلی ایتالیا، قایق در حدود ۵۵ کیلومتری (۳۴ مایلی) جنوب شرقی جزیره لامپدوسا در آب‌های بین المللی واژگون شد.

در اظهارات اولیه نجات‌یافته‌ها ذکر شده بود که بر اثر غرق شدن قایق افراد دیگری نیز در دریا گم شده‌اند که تعداد آنها مشخص نیست.

خبر مرتبط
قایق مهاجران در سواحل ترکیه غرق شد/ چند نفر جان باختند؟

اقتصادنیوز: مقامات ترکیه اعلام کردند دست‌کم ۲۲ مهاجر از جمله چهار کودک در پی غرق شدن قایق‌شان در آب‌های سواحل ترکیه جان باختند.

بر اساس داده‌های سازمان بین المللی مهاجرت (IOM)، از ابتدای سال جاری تا ۸ آوریل ۳۸۵ مهاجر در دریای مدیترانه مرکزی ناپدید شده اند.

بر اساس آمار وزارت کشور ایتالیا، تعداد مهاجران غیرقانونی که از اول ژانویه تا ۱۰ آوریل امسال از طریق دریا وارد این کشور شده‌اند، در مجموع ۱۵۷۷۴ نفر در مقایسه با ۳۱۱۲۸ مهاجر در مدت مشابه سال گذشته بوده است.

جریان مهاجرت و متعاقب آن سوانح قایق‌رانی در مدیترانه مرکزی، یکی از مسیر‌های مهاجرت نامنظم رایج از آفریقا به اروپا، ادامه دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید