پوتین مدعی شد: روسیه هرگز راه‌حل صلح برای مناقشه اوکراین را رد نکرد

کدخبر: ۶۳۹۹۵۷
اقتصادنیوز: پوتین در جریان مذاکرات در مسکو با همتای بلاروسی خود گفت: روسیه هرگز راه‌حل صلح برای مناقشه اوکراین را رد نکرده، اما کنفرانسی با موضوع اوکراین که بدون مشارکت روسیه در سوئیس برگزار می‌شود را یک نمایش عجیب و غریب می‌داند.
پوتین مدعی شد: روسیه هرگز راه‌حل صلح برای مناقشه اوکراین را رد نکرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس نیز درباره افزایش حضور نظامی غرب در مرزهای کشورش صحبت و از روسیه بابت کمک‌های اقتصادی تشکر کرد.

به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه اقدامات برای راه حل صلح اوکراین به مذاکراتی جدی در استانبول منجر شد، افزود: ما هرگز از حل مسالمت آمیز اختلافات خودداری نکرده‌ایم. علاوه بر این، این دقیقا همان چیزی است که ما تمایل داشتیم انجام دهیم.

خبر مرتبط
پوتین: طرح اجباری که منافع روسیه را نادیده بگیرد، نمی‌پذیریم

اقتصادنیوز: رییس‌جمهور روسیه هشدار داده است که مسکو هیچ طرح اجباری‌ که منافعش را نادیده بگیرد، نمی پذیرد.

وی همچنین افزود: اوکراین قصد داشت تا توافق صلح را امضا کند اما با فشار غرب از کار منصرف شد و این مساله باعث شد تا تمامی توافق‌ها و تلاش‌های ما بی‌ثمر بشود.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت اوکراین متوجه شده که مسکو را در میدان جنگ شکست نخواهد داد. آنها حاضر به مذاکره نشدند و اکنون در وضعیت نسبتا دشواری قرار دارند.

پوتین همچنین اعلام کرد در صورت نیاز به مذاکرات جدید، او به دنبال میانجیگری لوکاشنکو خواهد بود.

رئیس جمهور بلاروس نیز پاسخ داد که از موضع روسیه در مورد این موضوع حمایت می‌کند.

پوتین ادامه داد کنفرانس سوئیس اکنون نوعی نمایش عجیب و غریب است. ما دعوت نشده‌ایم. اما آنها می‌گویند که ما این کنفرانس را رد کرده‌ایم.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: آنها معتقدند که ما به آنجا تعلق نداریم و در عین حال می‌گویند که حل چیزی بدون ما غیرممکن است.

لوکاشنکو نیز گفت که غیبت روسیه و حضور نیافتن آن در کنفرانس مربوط به اوکراین در سوئیس تنها به توافقی منجر می‌شود که تنش‌ها افزایش می‌دهد.

در بخش دیگری از این صحبت‌ها مساله دفع حملات به تاسیسات انرژی روسیه و تلافی در صورت حمله مطرح شد. علاوه بر این، نیروهای روسیه به دلیل ملاحظات بشردوستانه هیچ حمله‌ای در زمستان انجام ندادند.

پوتین گفت: ما نمی‌خواستیم موسسات اجتماعی، بیمارستان‌ها و غیره را بدون برق رها کنیم. اما پس از یکسری حملات به تاسیسات انرژی ما، مجبور به پاسخگویی شدیم.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: حملات به تاسیسات انرژی در اوکراین بخشی از فرآیند غیرنظامی سازی است، چون مستقیما بر صنعت دفاعی این کشور تاثیر می‌گذارد.

پوتین در پاسخ به اظهارات لوکاشنکو درباره اینکه اوکراین به زودی وارد مذاکره می‌شود، گفت: اجازه دهید آنها خودشان تصمیم گیری کنند.

وی همچنین از گفت‌وگو درباره مسائل امنیتی در امتداد مرزهای غربی روسیه و بلاروس خبر داد و لوکاشنکو پاسخ داد که وضعیت دشوار است و مینسک مجبور است در بحبوحه حضور نظامی رو به رشد غرب نیروهای خود را مستقر کند.

پواین ادامه داد ادعاهایی مبنی بر اینکه روسیه ممکن است به کشورهای غربی حمله کند بیهوده است و توسط دولت‌ها برای توضیح و توجیه هزینه‌های خود در جنگ در اوکراین منتشر شده است.

لوکاشنکو همچنین گفت که روسیه و بلاروس به اندازه کافی مشکلات خودشان را دارند، بنابراین مینسک و مسکو هرگز درباره هیچ طرحی برای تصرف اروپا بحث نکرده‌اند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید