کاردار سفارت ایران در لندن احضار شد

کدخبر: ۶۴۰۶۲۶
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه انگلیس کاردار سفارت ایران در لندن را به این وزارت‌خانه احضار کرد تا مواضع انگلیس را درباره پاسخ نظامی ایران به تجاوزگری‌های اسرائیل تکرار کند.
 کاردار سفارت ایران در لندن احضار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه انگلیس یکشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت لندن منتشر شد نوشت: امروز به دستور وزیر امور خارجه، کاردار سفارت ایران در لندن احضار شد.

خبر مرتبط
احضار سفیر ایران در اردن

اقتصادنیوز: وزیر خارجه اردن از احضار سفیر ایران در امان خبر داد.

در این بیانیه ضمن تکرار مواضع حمایتی لندن از رژیم صهیونیستی آمده است: بریتانیا حمله مستقیم و بی‌سابقه ایران به اسرائیل و همچنین نقض حریم هوایی اردن و عراق را به شدت محکوم می‌کند. در زمان تنش بزرگ در خاورمیانه، این اقدام ایران عمیقا خطرناک و غیرضروری بود.

انگلیس بدون اشاره به اینکه پاسخ تهران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت ادعا کرد: مقامات ایران باید برای تنش زدایی و توقف رفتارهای بی ملاحظه و غیرقانونی خود اقدامی معنادار و فوری انجام دهند.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس همچنین بر لزوم «آزادی فوری و بدون قید و شرط» کشتی توقیف شده مرتبط با رژیم صهیونیستی در تنگه هرمز تاکید شده و آمده است: بریتانیا به دفاع از امنیت اسرائیل و امنیت همه شرکای منطقه ای خود از جمله اردن و عراق ادامه خواهد داد. ما به همکاری با شرکای بین المللی خود برای حفظ ثبات در منطقه ادامه خواهیم داد.

ساعاتی پیش هم دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، مواضع لندن را درباره حمله ایران علیه سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید