سفر آنتونی بلینکن به پکن/ جزئیات تازه از روابط آمریکا و چین

کدخبر: ۶۴۱۴۰۵
اقتصادنیوز: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا این هفته برای دیدار با مقام‌های ارشد پکن به چین سفر خواهد کرد.
سفر آنتونی بلینکن به پکن/ جزئیات تازه از روابط آمریکا و چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که بلینکن در طول سفر خود به چین، در مورد اهمیت حفظ خطوط ارتباطی باز برای مدیریت مسئولانه روابط بین واشنگتن و پکن گفت وگو خواهد کرد.

دانیل کریتنبرینک دیپلمات ارشد و دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه در یک نشست مطبوعاتی با بیان اینکه بلینکن در سفری چهار روزه از ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی پکن می‌شود در مورد این سفر به خبرنگاران، گفت: ما با رویکردی واقع‌بینانه، مطمئن و با تمایلی صادقانه به پکن می‌رویم تا رقابت خود با چینی‌ها را به مسئولانه‌ترین شکل ممکن، مدیریت کنیم.

خبر مرتبط
خاورمیانه در آستانه فصل تازه/ آمریکا به ایران، چین و روسیه باخت

اقتصادنیوز: بعد از پاسخ بی سابقه ایران به اسرائیل، گروهی از ناظران مدعی اند که ژئوپلتیک خاورمیانه در حال پوست اندازی است. از منظر این گروه فصل تازه خاورمیانه برای آمریکا دربردارنده چالش هایی جدی است و ایالات متحده را در برابر رقبایش در موضع ضعف قرار خواهد داد.

کریتنبرینک همچنین با بیان اینکه مدیریت مسئولانه رقابت میان دو کشور اصلی‌ترین هدف سفر بلینکن به چین است، افزود: ما امیدواریم که در این سفر حداقل به این هدف دست پیدا کنیم.

وی در ادامه با اذعان به اینکه در شرایط کنونی عاقلانه نیست که لیست بلندبالایی از دستاوردها را برای سفر بلینکن به چین پیش‌بینی کرد، گفت: با این وجود ما امیدواریم که در گفت وگو با مقام‌های چینی در مورد تعدادی از موضوعات مشخص به نقاط مشترکی دست پیدا کنیم.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن اولین وزیر خارجه آمریکا خواهد بود که در پنج سال گذشته از چین بازدید می‌کند و اولین مقام کابینه جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده خواهد بود که در چهار سال گذشته به پکن سفر خواهد کرد.

از زمانی که واشنگتن سفر برنامه‌ریزی شده بلینکن به پکن در ماه فوریه را پس از مشاهده و سرنگونی یک بالون چینی در حال پرواز بر فراز ایالات متحده، به تعویق انداخت، برقراری تماس‌های دیپلماتیک بین دو کشور با دشواری‌های زیادی مواجه بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید