مروری بر گذشته و حال یک رویداد

مدعی پیغمبری یک سرهنگ و دو کشاورز را کشت/ جزئیات یک حادثه مرگبار در زنجان

کدخبر: ۶۴۱۸۵۰
اقتصادنیوز: حدود 50 سال پیش در تهران فردی که ادعای پیامبری کرده بود، پس از به قتل رساندن سه نفر، به دام پلیس افتاد.
مدعی پیغمبری یک سرهنگ و دو کشاورز را کشت/ جزئیات یک حادثه مرگبار در زنجان

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه اطلاعات در تاریخ اول اردیبهشت سال 1354 در توضیح برخورد نیروهای پلیس با فردی که ادعای پیغمبری کرده بود، با تیتر «مدعی پیغمبری یک سرهنگ و دو زارع را کشت» نوشت: «بهمن حجت کاشانی پس از فرار از مخفیگاه خود ظهر امروز در آریاشهر تهران به دام افتاد و در زدوخورد با ماموران کشته شد. بهمن حجت کاشانی به همراه همسر و فرزندش در یک غار پناه گرفته بود، وی برای قبولاندن پیغمبری خود دست به اسلحه برد.»

روزنامه اطلاعات در ادامه به جزئیات وقوع این حادثه پرداخته و اینچنین آورده است: «٢٤ ساعت است که گروهی از ماموران ژاندارمری قزوین و زنجان غاری را که یک جنایتکار خطرناک در آن پنهان شده است. برای دستگیری محاصره کرده اند و تا این ساعت ۱۱ صبح تلاش ماموران برای به دام انداختن وی بجایی نرسیده است.»

در ادامه توضیح این روزنامه آمده است: «وی سرهنگ رضائی، سرهنگ دو مژاندارمری و دو تن از کشاورزان خرمدره را به ضرب گلوله کشته است. گزارش خبرنگار حاکیست بهمن حجت کاشانی جنایتکاری که اکنون به اتفاق همسر و دو فرزندش در غاری سکنی گزیده است و مسلحانه در برابر ماموران مقاومت می کند؛ از مدت ها پیش در خرمدره و نقاط اطراف به کار کشاورزی اشتغال داشت. وی چندی پیش ناگهان ادعای پیغمبری کرد و چون از نفوذ کلام برخوردار است در مدتی کوتاه توانست ادعای خود را جمعی از کشاورزان ساده دل بقبولاند و برای خود طرفدارانی دست و پا کند ! او در این اواخر برای تحمیل نظرات خود به دیگر افرادی که منکر ادعای پیغمبری او بودند به زور متوسل شد و با تهیه یک قبضه اسلحه گرم به آنها اخطار کرد که چنانچه نظرات او را نپذیرند کشته خواهند شد. سرانجام دیروز این تهدید خود را درباره دو تن از کارکنان شرکت زراعی خرمدره عملی کرد و آنها را به علت آنکه حاضر نبودند او را به عنوان پیغمبر بپذیرند، کشت.»

2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید