هشدار هواشناسی؛ این استان شمالی در معرض طوفان / احتمال بارش برف

کدخبر: ۶۴۲۳۱۶
اقتصادنیوز: معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی، باران وباد شدید و احتمال بارش برف در مازندران خبر داد.
هشدار هواشناسی؛ این استان شمالی در معرض طوفان / احتمال بارش برف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «احمد اسدی» معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اظهار کرد: زمان فعالیت سامانه از عصر دوشنبه، ۳ اردیبهشت آغاز تا اواخر وقت سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت‌.

وی افزود: منطقه اثر سامانه‌ در دوشنبه شب، ارتفاعات و سه‌شنبه در کل سطح استان پیش‌بینی شده است.

خبر مرتبط
حادثه مرگبار برای مرد میانسال در یک کارگاه کارتن سازی

اقتصادنیوز: مرد میانسال براثر حادثه کار در یک کارگاه کارتن سازی در منطقه علی آباد شهرک فرهنگیان همدان، جان خود را از دست داد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به نوع مخاطره گفت: بارش باران در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر با بارش برف، وزش باد نسبتاً شدی، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ، از پیامدهای سامانه است.

اسدی با تاکید بر اینکه بارش در ارتفاعات از مقدار و شدت  بیشتری برخوردار است درباره اثر مخاطره افزود: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محورهای کوهستانی،

آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی‌احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج از پیامدها است.

وی در توصیه‌ای گفت: عدم اتراق درحاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از استقرار در مناطق مرتفع و فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و سایر اقدامات پیش‌گیرانه تاکید می‌شود.

 

صدور هشدار دریایی در مازندران

وی همچنین از هشدار دریایی در مازندران خبر داد و گفت: هشدار دریایی سطح زرد هواشناسی مازندران به علت وزش باد نسبتا شدید به همراه افزایش موج دریا صادر شده است.

اسدی گفت: وزش باد شدید از صبح دوشنبه ۳ اردیبهشت آغاز شده و تا اواخر وقت سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید