ری از تهران جدا می‌شود؟

کدخبر: ۶۴۴۳۱۴
اقتصادنیوز: سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران، مخالفت مجمع نمایندگان استان تهران و مردم شهرری را نسبت به تفکیک این شهرستان در جریان تفکیک استان تهران اعلام کرد.
ری از تهران جدا می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی خضریان سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در تشریح نظارت میدانی خود به همراه سیدمحمود نبویان و سیدعلی یزدی خواه دیگر نمایندگان تهران و همچنین شهردار منطقه ۲۰ و مسئولان فرمانداری شهرستان ری که از محله فیروزآبادی شهرری صورت گرفت، گفت: بعد از بازدید میدانی از این محله و محلات مجاور آن، نشستی با حضور اقشار مختلف مردم جهت رسیدگی به موضوعات و درخواست‌های مردمی در حسینیه دامغانی‌ها برگزار شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم شهرستان ری که به شیوه‌های مختلف نسبت به انعکاس آن به مجمع نمایندگان استان تهران اقدام کرده‌اند، موضوع تقسیم شهرری در جریان تفکیک استان تهران است.

وی در ادامه این تصمیم را برخلاف حفظ هویت تاریخی شهرری دانست و افزود: مجمع نمایندگان استان تهران نیز مخالفت خود را نسبت به این تصمیم ابراز داشته و معتقد است این موضوع آسیب جدی به هویت این منطقه به عنوان قبله تهران خواهد زد.

خضریان در ادامه تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع بهداشت و سلامت مردم در شهرستان ری، بررسی ارتقای شاخص‌های سلامت در دستور کار این نظارت میدانی قرار گرفت که بر مبنای آن، وضعیت بیمارستان‌های فیروزآبادی و شهدای هفتم تیر شهرری مورد ارزیابی قرار گرفتند؛ خوشبختانه بخش‌های توسعه‌ای بیمارستان فیروزآبادی در حال احداث است و مقرر شد مجمع نمایندگان استان تهران نیز در زمینه تأمین بودجه توسعه این بیمارستان از طریق دستگاه‌های اجرایی اقدام کند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران اضافه کرد: همچنین طرح توسعه بیمارستان شهدای هفتم تیر در زمین همجوار بیمارستان فعلی نیز مصوب شده که پیگیری تسریع آغاز عملیات اجرای این پروژه در دستور کار مجمع نمایندگان استان تهران قرار خواهد گرفت.

وی همچنین تصریح کرد: ساخت بیمارستان قلب شماره ۲ شهید رجایی در شهرستان ری و بیمارستان الهام واقع در کهریزک، پیگیری احداث بیمارستانی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) از سوی تولیت آستان این حرم مطهر مورد پیگیری مجمع نمایندگان استان تهران است. همچنین بیمارستان ۵۰۲ تختخوابی روانپزشکی در امین آباد با رفع موانع و پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان تهران جهت تجهیز در سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

خضریان با اشاره به یکی از ایرادات محیطی منطقه ۲۰ تهران به لحاظ تأمین روشنایی معابر و بوستان‌ها که باعث شده است این منطقه یکی از مناطق خاموش تهران باشد، گفت: بر اساس گزارش شهردار این منطقه، ظرف ۶ ماه گذشته ۶۰۰ پایه چراغ و برج نوری در این منطقه نصب شده که با توجه به عدم رفع نیاز این منطقه مقرر شد ظرف ۶ ماه آینده نیز ۶۰۰ پایه چراغ و برج نوری دیگر نصب شده و معابر و بوستان‌های منطقه ۲۰ تهران به لحاظ روشنایی به استاندارد برسد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین به وضعیت نامناسب معابر منطقه ۲۰ شهرداری تهران به لحاظ آسفالت اشاره و بیان کرد: بر همین اساس مقرر شد در سال جاری ۱۰۵ هزار تن آسفالت ریزی در این منطقه صورت گیرد و معابر آن اصلاح شود که گزارش این موضوع به صورت فصلی در اختیار مجمع نمایندگان استان تهران قرار می‌گیرد.

وی افزود: موضوع نوسازی مخازن زباله، جمع آوری زباله‌ها و نظافت محله‌ها از دیگر موضوعات مطرح شده در این بازدید نظارتی بود که به همت شهرداری، ۷۰۰ مخزن نوسازی شده در این منطقه مستقر می‌شود. موضوع جمع آوری انهار و اتصال اماکن، منازل و ساختمان‌های اداری و تجاری در نیمه نخست سال جاری به سیستم اگوی فاضلاب شهری نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

خضریان ادامه داد: با توجه به گلایه‌های مردم نسبت به بافت قدیمی و مخروبه شدن بخشی از دیوار‌های اطراف امام‌زاده عبدالله (ع) شهرری مقرر شد این موضوع طی قراردادی با برآورد اولیه ۱۵ میلیارد تومانی برای دیوارکشی، نورپردازی و کاشی کاری اسلامی در دستور کار شهرداری منطقه ۲۰ تهران قرار گیرد و در سال جاری به بهره برداری برسد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران یکی دیگر از مطالبات مردمی را موضوع توسعه خط مترو، تسریع در پایان احداث خط ۶ متروی تهران در شهرری دانست و عنوان کرد: بر اساس قول مساعد مسئولان شهرداری تهران، ایستگاه واقع در منطقه فدائیان اسلام و ایستگاه ضلع شرقی حرم باید تا پایان سال جاری به اتمام برسد که این موضوع تا به سرانجام رسیدن از سوی نمایندگان مردم در مجلس پیگیری خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به موضوع افزایش امنیت منطقه شهرری که از مطالبات عموم مردم بود، بیان داشت: مقرر شد دو کلانتری در منطقه قلعه گبری شهرری و کهریزک به سرانه کلانتری‌های شهرستان ری افزوده شود و تا پایان سال جاری افتتاح شوند. همچنین تجهیز و ارتقای کلانتری فشافویه که در سال گذشته با پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان تهران در تأمین بودجه ساخت افتتاح شد نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

خضریان یکی دیگر از مطالبات به حق مردمی در شهرستان ری را مسأله ساماندهی اتباع غیرمجاز از سوی فرمانداری شهرستان ری عنوان کرد و افزود: مقرر شد این موضوع در اسرع وقت از سوی فرمانداری مورد برنامه ریزی قرار گیرد و با هماهنگی سازمان ملی مهاجرت، اقدامات لازم با زمان بندی مشخص تحت نظر مجمع نمایندگان استان تهران انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از جریان پول حقیقی در بازار سهام؛

      اقتصادنیوز: در هفته اخیر و همزمان با تداوم ریزش شاخص کل بورس تهران، روند خروج سرمایه از بورس تهران نیز ادامه داشت.

    کارگزاری مفید