هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری

کدخبر: ۶۴۷۲۱۲
اقتصادنیوز: معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از بعدازظهر پنجشنبه تا اوایل وقت روز جمعه با تقویت فعالیت سامانه بارشی، وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر برای استان پیش‌بینی می‌شود.
هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، معصومه نوروزی روز پنجشنبه افزود: در این مدت رگبار باران، وقوع رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و رخداد تگرگ برای تمامی نقاط استان به ویژه شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان و شلمزار پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، صاعقه، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی و احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سبک و گلخانه‌ها بر اثر وزش باد از مخاطرات شکل گرفته در پی فعالیت این سامانه بارشی است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری توصیه کرد تا طی این مدت از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز، فعالیت‌های کوهنوردی متوقف و آب ورودی استخرهای پرورش ماهی تنظیم شود.

نوروزی به آخرین میزان بارش‌های شکل گرفته در استان به دنبال فعالیت این سامانه بارشی فعال اشاره کرد و گفت: بیشترین میزان بارش‌ها به ترتیب در کوهرنگ ۲۶ میلیمتر، دوآب صمصامی ۲۰ میلیمتر و بازفت ۱۵ میلیمتر به ثبت رسیده است.

هشدار سطح زرد هواشناسی به‌معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است و در این سطح از هشدار احتمال وجود خسارت یا خسارت‌های نقطه‌ای وجود دارد.

در هشدار سطح نارنجی به‌مفهوم اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده، زیاد است و در هشدار سطح قرمز باید اقدام فوری و همه‌جانبه در خصوص مهار و کنترل خسارت‌های گسترده انجام شود.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • خواب مسکو و پکن برای خاورمیانه

      اقتصادنیوز: با آغاز جنگ در اوکراین و افزایش تحلیل ها در باب شکل گیری اتحادی نامیمون برای غرب؛ اتحادی که در قابش چین و…

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی