درخواست حماس از فلسطینیان کرانه باختری

کدخبر: ۶۴۸۶۷۸
اقتصادنیوز: حماس از فلسطینیان کرانه باختری خواست در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه به پا خیزند.
درخواست حماس از فلسطینیان کرانه باختری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پس از جنگ ۱۹۶۷ سرزمین فلسطینیان به دو بخش مجزا از یکدیگر در نوار غزه و کرانه باختری تقسیم شد. در این میان صهیونیست‌ها با برنامه ریزی موفق شدند میان جنبش آزادی بخش فلسطین موسوم به فتح که تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری را در دست دارد و جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در نوار غزه دو دستگی ایجاد کنند. با این حال، نظرسنجی‌ها میان فلسطینیان نشان می‌دهد حماس به دلیل عدم پذیرش اشغالگری صهیونیست‌ها محبوبیت بسیار بالاتری نسبت به تشکیلات خودگردان دارد. 

به گزارش الجزیره، جنبش حماس امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای از فلسطینیان ساکن در کرانه باختری خواست در برابر اشغالگری متجاوزان صهیونیست بایستند. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: جنایات رخ داده در کرانه باختری به ویژه در جنین و اردوگاه آوارگان این شهر هشداری درباره طوفان قریب الوقوع فلسطینیان علیه تهاجمات صهیونیست هاست. اقدامات اشغالگران در این منطقه تمامی جنبه‌های زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

این بیانیه می‌افزاید: حماس از فلسطینیان کرانه باختری می‌خواهد با انتفاضه (خیزش) پاسخی سهمگین به جنایات زشت صهیونیست‌ها داده و با نیرو‌های اشغالگر مقابله کنند. 

درخواست حماس برای خیزش مردم فلسطین در کرانه باختری پس از آن صورت می‌گیرد که نظامیان صهیونیست در موج جدید توحش خود در کرانه باختری در روز گذشته هشت فلسطینی را به شهادت رساندند. یک پزشک، یک معلم، و یک دانش آموز در میان شهدای دیروز کرانه باختری بودند. ۱۲ تن دیگر نیز در تهاجم خونین روز گذشته رژیم صهیونیستی به جنین زخمی شدند. 

مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین گرچه اقدامات صهیونیست‌ها را محکوم می‌کنند، اما هیچ اقدام عملی برای مقابله با جنایات تل آویو در کرانه باختری تاکنون انجام نداده اند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی