آموزش جالب پوتین به پادشاه بحرین در یک نشست رسمی سوژه شد+ فیلم

کدخبر: ۶۴۸۸۴۰
اقتصادنیوز: پوتین به پادشاه بحرین نشان داد که چگونه از گوشی برای ترجمه همزمان استفاده کند.
آموزش جالب پوتین به پادشاه بحرین در یک نشست رسمی سوژه شد+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، پادشاه بحرین در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به رفع مشکلات میان این کشور و ایران، بر حمایت کشورش از احیای روابط با تهران تاکید کرد.

سیگنال مهم پادشاه بحرین به ایران

«حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین در دیدار امروز پنجشنبه خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مسکو گفت: ما در گذشته مشکلاتی با ایران داشتیم اما الان هیچ مشکلی وجود ندارد بر این اساس هیچ دلیلی برای به تعویق افتادن عادی‌سازی روابط با ایران وجود ندارد.

رئیس‌جمهور روسیه نیز در این دیدار بر نزدیک بودن مواضع ۲ کشور روسیه و بحرین درباره بسیاری از مسائل بین‌المللی موجود تاکید کرد.

پادشاه بحرین در ادامه گفت: ما در کل به حسن همجواری با همسایگانمان می‌اندیشیم و بدون شک آن‌ها نیز همین تفکر را دارند. تلاش می‌کنیم میان ما و آن‌ها روابط عادی دیپلماتیک، تجاری و فرهنگی وجود داشته باشد و این بی شک بار دیگر در حمایت شخص شما از این مسئله انجام می‌شود و این مساله مورد استقبال عموم مردم بحرین و نیز شخص بنده است.

آل خلیفه افزود: خدا را شکر در کل روابط میان تمامی کشورها خوب محسوب می‌شود، در خصوص حل مشکلات میان ایران و بحرین نیز می‌دانیم که در واقع مشکلی وجود ندارد و خدا را شکر هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن (احیای روابط) وجود ندارد.

پوتین نیز در این دیدار عنوان کرد: گرایشات موجود در زمینه روابط تجاری میان روسیه و بحرین خوب است اما متأسفانه سطح این روابط نمادین به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: اقدامات زیادی برای تقویت روابط دوجانبه انجام شده است. طی سال آتی شاهد فرارسیدن سی و پنجمین سال روابط دیپلماتیک میان روسیه و بحرین خواهیم بود. ما ارتباطات خوبی از طریق کانال‌های دیپلماتیک با یکدیگر داریم. یک هفته قبل نشست اتحادیه عرب به ریاست بحرین برگزار شد و برای من مهم است از نظرات این کشور در خصوص اوضاع خاورمیانه مطلع شوم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی