صدور هشدار زرد هواشناسی در این استان‌/ فعالیت سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده

کدخبر: ۶۴۸۸۴۹
اقتصادنیوز: کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: سامانه بارشی که روز گذشته وارد استان اصفهان شده تا یکشنبه در استان فعال است.
صدور هشدار زرد هواشناسی در این استان‌/ فعالیت سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محمدرضا رفیعی با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: بررسی این نقشه‌ها بیانگر گذرمتناوب امواج بر روی استان تا اوایل هفته آینده است.

وی با بیان اینکه هشدار سطح زرد هواشناسی در این زمینه صادر شده است، ادامه داد: فعالیت این سامانه به صورت وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد، طوفان لحظه‌ای، گرد و خاک محلی و کاهش دید و کیفیت هوا خواهد بود.

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: این سامانه همه مناطق استان به ویژه شمالی، شرقی و مرکزی اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، زواره، کاشان، مهاباد، فریدونشهر، خوانسار، شاهین شهر و میمه، گلپایگان، خور و بیابانک، چوپانان، فرودگاه اصفهان، نجف آباد، نطنز، ورزنه، کبوتر آباد و نائین را در برخواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بارش رگبار باران و رعد و برق و احتمال تگرگ و ایجاد روان‌آب در مناطق شمالی و شمال غرب استان بویژه اردستان، آران و بیدگل، انارک، بادرود، چوپانان، خوانسار، انارک، دهق، کاشان، شاهین شهر و میمه پیش بینی شده و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، ایجاد روان‌آب، اختلال در تردد شهری و روستایی، خسارت به محصولات کشاورزی، مزارع و باغ‌ها و وقوع صاعقه دور از انتظار نیست، گفت: شهروندان باید نسبت به اتراق در مسیر رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری کنند و عشایر و دامداران نیز از چرای دام و کوچ خودداری کنند و اداره کل راهداری آمادگی لازم برای لایروبی و تمیز کردن کانال‌ها و مسیل‌ها را داشته باشد.

رفیعی ادامه داد: احتمال سقوط از ارتفاع، کاهش دید، سقوط سازه‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای و شهری و شکستن درختان فرسوده همزمان با فعالیت این سامانه وجود دارد.

وی در خصوص وضعیت دمایی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده نیز گفت: دمای هوا تغییر محسوسی را نخواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی