خاطرات نمایندگان مجلس از شهید سید ابراهیم رئیسی و امیرعبداللهیان

کدخبر: ۶۴۹۰۰۵
تعدادی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیان خاطراتی از آیت‌الله رییسی و امیرعبداللهیان پرداختند.
خاطرات نمایندگان مجلس از شهید سید ابراهیم رئیسی و امیرعبداللهیان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، به علت سانحه‌ای که برای بالگرد حامل او و همراهانش رخ داد،‌ به شهادت رسید. آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

شهدای خدمت در سه روز گذشته در تبریز، قم، تهران، بجنورد و مشهد تشییع شدند؛ رئیس جمهور شهید در مشهد، وزیر خارجه شهید در تهران و امام جمعه تبریز شهید در تبریز و استاندار آذربایجان شرقی شهید در مراغه به خاک سپرده شدند.

تعدادی از نمایندگان مجلس بعد از خاکسپاری پیکر رئیس جمهور شهید و وزیر خارجه شهید مطالبی در صفحات مجازی خود منتشر کردند که در زیر می‌خوانید.

زهره الهیان نماینده تهران:

« هفته گذشته وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان درآخرین دیدار با اعضاء کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه هدیه ای متفاوت به نمایندگان داد؛ مهر و تسبیح و تربت حضرت اباعبدالله»

غلامرضا شریعتی نماینده بهشهر:

«قدرت، اخلاق خیلی هارو تغییر داد. ماندن بر طریق اخلاق در اوج قدرت چونان پیش از کسب قدرت و نیز بر مدار اخلاق‌مداری ماندن مهمتر از بااخلاق بودن است.

‌ درنمازجمعه امروز، جوانی با احساس چنین گفت. واقعا رئیسی عزیز در جایگاه های مختلف همین بود که بود. بدون نمایش و بازی رسانه ای.»

سیدنظام الدین موسوی نماینده تهران:

«زمان تولیت آستان قدس، هر شب از ساعتی قبل از نماز صبح در حرم حضور داشت. عبادت و زیارتش به جای خود، مراقب بود مشکلی برای زائران حرم ثامن‌الحجج(ع) وجود نداشته باشد و اگر کوچکترین مسئله ای بود سریعا برای رفع آن سفارش می‌کرد. حالا برای همیشه کنار مولا و مقتدایش آرام گرفت.»

احمد نادری نماینده تهران:

«خداحافظ ای داغ بر دل نشسته...

‌در طول بیش از دو دهه رفاقت، چیزی جز اخلاص و ادب و متانت و خدمت از شهید دکتر ⁧حسین امیرعبداللهیان⁩ ندیدم. او براستی وزیر خارجه جبهه مقاومت بود و شهادت اجر مجاهدت های خالصانه او بود.
‌خدا حافظ امیر دیپلماسی منطقه....
‌ان‌شاالله من نیز به تو ملحق شوم.»

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت:

«خدانگهدار خادمان سعید و عاشقان شهید…»

مصطفی طاهری نمانیده زنجان:

«رئیسی، بهشتی شد.»

مصطفی نخعی نماینده نهبندان:

«مردم قدرشناس خراسان جنوبی در آخرین سفر استانی آیت الله رئیسی سنگ تمام گذاشتند. شهیدجمهور⁩ سیدالشهدا خدمت، حامی مقتدری برای محور مقاومت، رئیس جمهوری مردمی و خستگی ناپذیر برای تمامی مردم ایران و پدری مهربان برای مردم خراسان جنوبی بود.روحش شاد»

علیرضا سلیمی نماینده محلات:

«خرمشهر را خدا آزاد کرد ...

‌پژواک این سخن امام راحل تا ابد مانا است و امروز باز دیدیم که خدا ⁧رئیسی⁩ را چه عزتی داد.
‌عمده آن است توحید خود را باز سازی کنیم. همه چیز از اوست ...درود خدا بر تمام شهدا بویژه شهدای فتح خرمشهر ‌و عملیات بیت المقدس.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی