مالیات سیگار افزایش می یابد؟

کدخبر: ۶۴۹۱۷۳
اقتصادنیوز: معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار مرگ در سال ناشی از استعمال دخانیات در کشور است، گفت: باید مالیات سیگار چهار برابر افزایش یابد زیرا بسیار زیان آور بوده و خانمان‌سوز است.
مالیات سیگار افزایش می یابد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  حسین فرشیدی روز شنبه در نشست خبری هفته ملی بدون دخانیات( ۵ تا ۱۱ خرداد) که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهدای خدمت افزود: بیش از ۵۰ هزار مرگ در سال ناشی از استعمال دخانیات در کشور است و میلیاردها دلار صرف درمان بیماری های ناشی از مصرف مواد دخانی می شود.

وی اظهار داشت: باید مالیات سیگار چهار برابر افزایش یابد زیرا بسیار زیان آور بوده و خانمان‌سوز است، متاسفانه برخی افراد تحت عنوان صنایع دخانیات باید مالیات زیاد بپردازند.

فرشیدی تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته شکل و شمایل سیگارها تغییر کرده و گرایش جوانان به خصوص دختران به سمت مصرف این ماده دخانی رو به افزایش است و متاسفانه سریال های سیما و شبکه های خانگی نیز استعمال دخانیات را بیشتر جلوه می دهند.

خبر مرتبط
این خطر در کمین زنانی است که در بارداری سیگار می کشند

اقتصادنیوز: مدتی است که مشخص شده است زنانی که در بارداری سیگار می کشند، بچه‌هایی با اضافه وزن دارند.

وی با اشاره به شعار هفته دخانیات با عنوان حفاظت از کودکان در برابر مداخلات صنعت دخانیات ادامه داد: باید تلاش کنیم تا جلوی عوارض جبران ناپذیر استعمال دخانیات را در کشور بگیریم و از رسانه ها می خواهیم با اطلاع رسانی وسیع به ما در این زمینه کمک کنند زیرا در فضای مجازی تبلیغات فریبنده ای برای سیگار وجود دارد.

خبر مرتبط
تولید 70 درصد سیگارهای مصرفی ایران در کشورهای خارجی/ نرخ مالیات صنایع دخانی چقدر است؟

دبیر جمعیت مبارزه با دخانیات ایران اعلام کرد: ۶۵ تا ۷۰ درصد سیگارهای مصرفی کشور توسط کشورهای خارجی تولید می‌شود.

سیگار الکترونیکی قاچاق است

فرشیدی با تاکید بر اینکه سیگار الکترونیکی مجوز تولید و واردات ندارد و قاچاق است، گفت: این نوع سیگار از مبادی رسمی کشور وارد نمی شود، وزارت بهداشت مجوزی نیز برای آن صادر نکرده و اکنون در حال برخورد با توزیع آن هستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی