ادعایی که هنوز پاسخ داده نشده است/ ماسک واتس اپ را زیر سوال برد

کدخبر: ۶۴۹۱۸۰
اقتصادنیوز: ایلان ماسک، در اظهاراتی جنجالی مدعی شد برخلاف تصور مردم از ایمن بودن واتس‌اپ، این پیام‌رسان، داده کاربران را هر شب استخراج می‌کند.
ادعایی که هنوز پاسخ داده نشده است/ ماسک واتس اپ را زیر سوال برد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک کاربر شبکه اجتماعی «ایکس» که متعلق به ایلان ماسک است، در پستی نوشت: واتس‌اپ، داده کاربران را هر شب استخراج می‌کند که برای تبلیغات هدفمند، مورد تحلیل قرار گرفته و استفاده می‌شود و کاربران را به محصول و نه مشتری، تبدیل کرده است.

ایلان ماسک در پاسخ به این کاربر نوشت: واتس‌اپ، داده کاربران را هر شب استخراج می‌کند. بعضی از مردم هنوز تصور می‌کنند این پیام‌رسان، امن است.

شرکت «متا پلتفرم» که شرکت مادر واتس‌اپ است، هنوز درباره ادعای ایلان ماسک واکنشی نشان نداده است.

جان کارماک، برنامه نویس رایانه‌ای و سازنده بازی ویدئویی، در پاسخ به ایلان ماسک، توشت: آیا شواهدی دارد که محتوای پیام‌ها، اسکن یا منتقل شده اند؟

خبر مرتبط
پروژه جنجالی ایلان ماسک در آستانه شکست /اختلال در تراشه مغزی نورالینک

اقتصاد نیوز: نخستین ایمپلنت نورالینک نصب شده در انسان با اختلال روبرو شد زیرا چند رشته ثبت فعالیت های عصبی آن از مغز جدا شدند.

ایلان ماسک که علاوه بر شبکه اجتماعی «ایکس»، مالک شرکت خودروسازی برقی تسلا و شرکت هوا فضایی اسپیس ایکس است، در گذشته هم به شرکت متا، حمله کرده بود.

این میلیاردر، اوایل ماه مه، متا را متهم کرد در گرفتن اعتبار برای تبلیغات کنندگانی که کمپین‌های تبلیغاتی در پلتفرمش اجرا می‌کنند، به شدت حریص است.

خبر مرتبط
ثروت ایلان ماسک سر به فلک گذاشت

اقتصادنیوز: ثروت خالص ایلان ماسک پس از این‌که به پایین‌ترین میزان در حدود یک سال گذشته سقوط کرد، بیشترین افزایش را از زمان قبل از خرید توییتر پیدا کرده است.

بر اساس گزارش ان دی تی وی، رقابت میان ایلان ماسک و مارک زاکربرگ، به خوبی شناخته شده است. رقابت علنی  بین این دو نفر، پس از موفقیت اولیه شبکه اجتماعی «تردز» در ژوئیه، تشدید شد. این پلتفرم که سبکی مشابه اپلیکیشن «ایکس» (توییتر سابق) داشته و متن محور است، یک هفته پس از راه اندازی، ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کرد. ماسک و زاکربرگ حتی خود را برای مبارزه در قفس آماده کردند که «مبارزه قرن» نام گرفت اما رویارویی بین این دو مدیر فناوری، هرگز اتفاق نیفتاد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی