انتخابات ریاست جمهوری 1403 الکترونیک می‌شود؟

کدخبر: ۶۴۹۲۲۷
اقتصادنیوز: رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در صورت صلاحدید شورای نگهبان و وزارت کشور، آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پایتخت هستیم.
انتخابات ریاست جمهوری 1403 الکترونیک می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سید عباس جوهری امروز در اولین جلسه ستاد برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که با حضور علیرضا فخاری، استاندار تهران برگزار شد، با اشاره به اصل ۱۳۱ قانون اساسی مبنی بر برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری، افزود: در کمتر از چهارماه باید شرایط را برای برگزاری سومین انتخابات فراهم کنیم و این اقدام در حالی انجام خواهد شد که هنوز کار انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی مراکز استان تهران به پایان نرسیده است.

جوهری با بیان اینکه طبق زمان بندی، باید هفتم خرداد و در اجلاسیه‌ای که با حضور همه منتخبان برگزار می‌شود، انتخابات ریاست جمهوری، نهائی شود، افزود: با وجود شرایط حاکم بر جامعه پس از شهادت آیت الله رئیسی، اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری با حضور اعضا برگزار شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به دستور وزیر کشور مبنی بر آغاز فرآیند انتخابات همزمان با ۱۰ خرداد سال ۱۴۰۳ گفت: در روز مقرر فعالیت هیات‌های اجرایی کشور که بر اساس ابلاغیه واصله همان هیات اجرائی انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند، آغاز می‌شود.

معاون استاندار تهران گفت: از تاریخ ۱۰ الی ۱۴ خرداد به مدت پنج روز، ثبت نام داوطلبان انجام و پس از آن از تاریخ ۱۵ الی ۲۱ خرداد نیز به مدت هفت روز به صلاحیت کاندیدا‌ها رسیدگی خواهد شد.

آقای جوهری افزود: روز ۲۲ خرداد، اسامی کاندیدا‌ها توسط وزارت کشور منتشر و از روز ۲۳ خرداد نیز به مدت ۱۵ روز داوطلبان فرصت تبلیغات داشته و در روز هفت تیر ممنوعیت تبلیغات وضع و جمعه هشتم تیر چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: چنانکه در مرحله اول انتخابات برای هیچ یک از داوطلبان، اکثریت مطلق آرا حاصل نشود، دور دوم یک هفته بعد، یعنی در روز جمعه ۱۵ تیر انتخابات، برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به تجربه برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در تهران، این آمادگی را داریم که انتخابات پیش رو را نیز به صورت تمام الکترونیک برگزار کنیم که این موضوع منوط به تایید شورای نگهبان و وزارت کشور خواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز، پس از شهادت سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری ایران؛ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به پایان رسید. بر این اساس، انتخابات ریاست جمهوری برای تعیین رئیس دولت چهاردهم، زودهنگام و بر اساس اعلام وزارت کشور،  روز جمعه هشت تیرماه 1403 برگزار  خواهد شد.

بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده از سوی وزارت کشور، ثبت نام از داوطلبان در روزهای 10 تا 14 خردادماه در وزارت کشور انجام می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ خرداد

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی