زمان پایان امتحانات نهایی اعلام شد+جزئیات

کدخبر: ۶۴۹۲۴۵
اقتصادنیوز: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی پایه‌های دوازدهم و دهم تا پایان خرداد ادامه دارد.
زمان پایان امتحانات نهایی اعلام شد+جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محسن زارعی درباره امتحانات نهایی اظهار داشت: امتحانات دانش آموزان پایه‌ یازدهم به دلیل بیشتر بودن تعداد دروس تا روز دوشنبه چهارم تیر ادامه دارد.

وی افزود: اکنون همه کارت‌های ورود به جلسه میان همه داوطلبان توزیع و امتحانات آغاز شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: امتحانات به دلایلی مانند شهادت آیت الله رئیسی به تاخیر افتاد اما برنامه جدید تدوین شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه از امروز ۵ خرداد با حضور حدود ۲ میلیون داوطلب آغاز می‌شود و داوطلبان پس از چند روز تاخیر در برگزاری آزمون‌ها فردا در حوزه‌های امتحانی حاضر می‌شوند؛ هرچند که وزارت آموزش و پرورش اواسط اردیبهشت اعلام کرده بود که این امتحانات نهایی از ۳۰ اردیبهشت آغاز می‌شود اما با توجه به مشکلات فنی سامانه توزیع کارت ورود به جلسه داوطلبان، آغاز امتحانات نهایی به اول خرداد موکول شد.

اما برگزاری امتحانات نهایی پس از شهادت رئیس جمهور و همراهانش به دلیل اعلام عزای عمومی و حضور دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مراسم تشییع پیکر این عزیزان به روز شنبه ۵ خرداد تغییر کرد و برنامه امتحانی جدیدی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت. امتحانات نهایی خرداد با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری امسال حساسیت این امتحانات را دوچندان کرده است.

بر این اساس، آموزش و پرورش پیشتر عنوان کرده که به منظور آمادگی بیشتر دانش آموزان بویژه پایه دهم و یازدهم که برای نخستین بار امتحان نهایی خواهند داشت، از نوروز ۱۴۰۳ فرصت‌هایی برای آمادگی دانش آموزان مهیا شده است به طوری که آشنایی دانش آموزان با طراحی سوالات انجام شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی