جزئیات رایزنی لاوروف و باقری+بیانیه وزارت امور خارجه روسیه

کدخبر: ۶۴۹۲۷۵
اقتصادنیوز: وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای ابعاد و محورهای رایزنی امروز وزیر خارجه این کشور با سرپرست وزارت امور خارجه ایران را تشریح کرد.
جزئیات رایزنی لاوروف و باقری+بیانیه وزارت امور خارجه روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور در گفتگوی تلفنی با علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه ایران، همکاری‌های دوجانبه، اجرای پروژه‌ها و توافقات مشترک بین مسکو و تهران را بررسی کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این ارتباط آمده است: طرفین بر تعهد قاطع خود به ادامه بی‌قید و شرط مسیر انتخاب شده از سوی سران دو کشور برای ایجاد مشارکت راهبردی بین روسیه و ایران و آمادگی خود برای اجرای کلیه توافقات و پروژه‌های موجود در حوزه‌های مختلف تاکید کردند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه روسیه، لاوروف همچنین درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور فقید ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد را به «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه تسلیت گفت.

به گزارش این رسانه روسی، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه ایران از توجه و حمایت مقامات روسیه و همچنین ابراز همدردی صمیمانه آن ها با مردم ایران که این مصیبت سخت را پشت سر گذاشتند، قدردانی کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه طرفین در خصوص برنامه‌های دوجانبه و چندجانبه گفتگو کردند، گفت: همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی روسیه و ایران در حال تعمیق است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ خرداد

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی