خبر خوش برای دیابتی ها/ داروی خوراکی رسید

کدخبر: ۶۴۹۴۱۰
اقتصادنیوز: متخصصان یک شرکت داروسازی موفق به تولید نوعی داروی خوراکی ترکیبی دیابت شدند که برای کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ قابل استفاده است.
خبر خوش برای دیابتی ها/ داروی خوراکی رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  دیابت نوع ۲ که در گذشته به عنوان دیابت بزرگسالان شناخته می‌شد، حدود ۹۰ درصد موارد دیابت را تشکیل می‌دهد. این نوع دیابت با قند خون بالا، مقاومت به انسولین و کمبود نسبی انسولین مشخص می‌شود و در درجه اول در نتیجه چاقی و ورزش نکردن رخ می‌دهد. برخی از افراد از نظر ژنتیکی بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به آن هستند.
مدیرعامل یک شرکت داروسازی اظهار داشت: داروی ترایتیس که ترکیبی از متفورمین، امپاگلیفلوزین و لیناگلیپتین است با سه مکانیسم اثر متفاوت، قند خون را در بیماران دیابتی کاهش می‌دهد. در تولید این دارو ترکیبی از تکنولوژی آزادسازی آهسته رهش و آزادسازی سریع برای مواد مؤثره دارو برای کنترل بهینه و طولانی قند خون در بیماران دیابتی استفاده شده است.

رضا کریمی مستوفی، با اشاره به آمارهای متفاوتی که از مبتلایان دیابت در کشور منتشر می‌شود، گفت: حداقل ۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۰ سال کشور از بیماری دیابت رنج می‌برند و نزدیک به نیمی از این مبتلایان از این بیماری خود آگاه نیستند. امروزه، استفاده از داروهای ترکیبی با کمترین تعداد قرص مصرفی در روز و با اثربخشی بالا، تحولی بزرگ در کنترل بیماری دیابت ایجاد کرده و موفقیت درمان را افزایش داده است.

خبر مرتبط
تاثیر اعجاب آور غلات در بهبود دیابت

اقتصادنیوز: تحقیقات جدید نشان داده که غلات باستانی مانند جو و ارزن می‌توانند به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ در بهبود سلامت قلب کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: امپاگلیفلوزین موجود در قرص ترایتیس با کاهش مرگ و میر ناشی از عوارض بیماری‌های قلبی-عروقی، نارسایی قلبی یا بیماری‌های کلیوی دیابتی همراه است. مصرف این دارو در افراد دیابتی می‌تواند ریسک مشکلات مربوط به نارسایی قلب و عروق و کلیه را کاهش دهد.

مدیرعامل داروسازی اکتوورکو با اشاره به تلاش‌های گسترده فناوران این شرکت برای مقابله با بیماری دیابت گفت: این مجموعه داروسازی پیش از این با تولید داروهایی از جمله گلوکوفاژ، امپاور، امپاور پلاس، دیپتا، دیپتا پلاس، سیگومت، گلایپاور، گلوداپ، گلوداپلاس، گلوکوانس، گلیستا، گلیکوور و … به درمان دیابت در کشور کمک کرده است.

خبر مرتبط
هشدار؛ این افراد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت هستند

اقتصادنیوز: افراد سیگاری‌ بیشتر احتمال دارد به دیابت مبتلا شوند زیرا قرارگیری در معرض نیکوتین می‌تواند اثربخشی انسولین را کاهش دهد

مستوفی تصریح کرد: داروی ترایتیس که با فناوری روز در شرکت داروسازی اکتوورکو تولید شده است در اردیبهشت ماه سال جاری در دسترس بیماران دیابتی قرار گرفته است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در پایان با اشاره به تولید نزدیک به ۴۰۰ محصول دارویی در ۱۵ حوزه درمانی در این شرکت که طیف گسترده‌ای از داروهای بیماری‌های عمومی تا آنکولوژی و داروهای پرخطر، هورمونی و بیولوژیک را شامل می‌شود اظهار داشت: این مجموعه دارویی که در زمینه تولید مواد اولیه دارویی و مکمل‌ها هم فعالیت دارد در زمینه تولید داروهی شیمیایی و بیولوژیک برای کنترل و درمان بیماری‌های غیر واگیر برنامه‌های زیادی در دست اجرا دارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی