اشتغال چه سهمی از صنعت دارد؟

کدخبر: ۶۴۹۴۲۹
اقتصادنیوز: بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت نیروی کار در سال ۱۴۰۲، از میان سه بخش مهم اقتصاد کشور، تنها بخش صنعت با افزایش سهم اشتغال نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه شده است.
اشتغال چه سهمی از صنعت دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو، مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت نیروی کار در سال ۱۴۰۲، اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصاد را اعلام کرده است. بر اساس این آمار، بیشترین سهم اشتغال کشور در بخش خدمات رخ داده است و پس از آن به ترتیب اشتغال در بخش صنعت و کشاورزی قرار گرفته است.

همچنین بر اساس این آمار می‌توان گفت سهم اشتغال در بخش‌های خدمات و کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ با کاهش مواجه شده است. این در حالی است که سهم اشتغال در بخش صنعت نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش را تجربه کرده است.

چراغ سبز بخش صنعت به شاغلان

بررسی آمارهای نیروی کار در سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که در سال گذشته، سهم اشتغال بخش خدمات بیشتر از سایر بخش‌ها بود. بر اساس این آمارها، سهم اشتغال نیروی کار در این بخش از اقتصاد ۵۹.۴ درصد بود که نسبت به سال ۱۴۰۱ با کاهش ۰.۱ واحد درصدی مواجه شده است.

سهم

در کنار بخش خدمات، بخش کشاورزی نیز با کاهش سهم شاغلین مواجه شده است. طبق داده‌های مرکز آمار ایران، سهم بخش کشاورزی از اشتغال در سال ۱۴۰۱ معادل ۵.۸ درصد بود که این سهم در سال ۱۴۰۲ به حدود ۵.۶ درصد رسیده است. به عبارتی، در سال گذشته ۵.۶ درصد از کل شاغلان کشور در این بخش مشغول به فعالیت بودند. همچنین باید عنوان کرد که این بخش اقتصاد کمترین سهم اشتغال را در کشور به خود اختصاص داده است.

سومین بخش اقتصاد، بخش صنعت است که در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش سهم را تجربه کرده است. به بیانی، در سال ۱۴۰۲ اقبال بیشتری به بخش خدمات در کشور بوده و نسبت به سهمی که در اقتصاد داشت، نیروی کار بیشتری را به خود جذب کرده است. طبق آمارها سهم اشتغال در این بخش از ۳۴.۷ درصد در سال ۱۴۰۱ به حدود ۳۴.۹ درصد در سال گذشته رسیده که نشان از ۰.۲ واحد درصد افزایش سهم در این سال بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی