ورود یک هیات آمریکایی به تایوان/امنیت منطقه‌ای محور گفت‌وگوها

کدخبر: ۶۴۹۵۳۳
اقتصادنیوز: یک هیات از قانونگذاران جمهوری خواه و دموکرات آمریکا، چند روز پس از آغاز به کاز رئیس جدید جزیره تایوان وارد این جزیره شدند.
ورود یک هیات آمریکایی به تایوان/امنیت منطقه‌ای محور گفت‌وگوها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که مایکل مک کال، رئیس این کمیته به همراه هیئتی از کنگره برای دیدار با دولت جدید تایوان وارد تایپه شده است.

خبر مرتبط
چین تایوان جنگ را آغاز خواهند کرد؟/ اقدام غیرمنتظره تایپه درباره پکن

اقتصادنیوز: رئیس جمهور جدید تایوان چند روز بعد از آنکه چین رزمایشی را پیرامون این جزیره در واکنش به اظهارات او بعد از ادای سوگند ریاست جمهوری برگزار کرد، گفت از همکاری با پکن در زمینه «ایجاد آشتی و تفاهم دوجانبه» استقبال می‌کند.

در بیانیه آمده است که این هیئت با مقامات تایوانی " در مورد امنیت منطقه ای، تجارت و سرمایه گذاری در زمینه های جدید همکاری آمریکا و تایوان" گفتگو خواهد کرد.

مک کال گفت؛ تایوان یک دموکراسی درحال رشد است. آمریکا در کنار شریک ثابت خود خواهد ایستاد و برای حفظ وضعیت موجود در سراسر تنگه تایوان تلاش خواهد کرد. من مشتاقانه منتظر دیدار با مقامات تایوان هستم تا درک بهتری از اقدامات آمریکا برای حفظ صلح در آسیا و ایجاد ارزش‌های دموکراتیک مشترک ارائه دهم.

لای از حزب دموکراتیک مترقی، روز دوشنبه دوره ریاست‌ خود را به عنوان هشتمین رئیس‌ تایوان آغاز کرد و جانشین تسای اینگ ون شد.

او از چین خواسته است تا فعالیت‌های نظامی خود در اطراف تنگه تایوان متوقف کند و وارد گفتگو شود.

لای روز یکشنبه پس از دو روز رزمایش های چین در نزدیکی جزیره تایوان, پیشنهاد همکاری با پکن را مطرح کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی