وعده ترامپ به امارات در ازای آغاز رسمی ارتباط با اسرائیل

کدخبر: ۳۶۱۲۴۵
اقتصادنیوز: یک روزنامه اسرائیلی گزارش داد که آمریکا به در مذاکرات عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی با رژیم اسرائیل به ابوظبی تضمین داده تا سال ۲۰۲۴ از طرح این رژیم برای اشغال کرانه باختری حمایت نکند.
وعده ترامپ به امارات در ازای آغاز رسمی ارتباط با اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا روزنامه تایمزاسرائیل یکشنبه‌شب در گزارشی به نقل از منابع آگاه از مذاکرات عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی نوشت که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده در جریان این مذاکرات به ابوظبی تعهد داده است که دست‌کم تا سال ۲۰۲۴ الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناسد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ماه‌ها وعده اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری را داده و گفته بود تا ابتدای ماه ژوئیه این اقدام را خواهد کرد، اما در جریان مذاکرات با امارات این اقدام را به تعویق انداخته بود؛ این در حالی است که نتانیاهو پس از اعدام توافق عادی‌سازی روابط با امارات اعلام کرد که طرح اشغال لغو نشده است.

تایمزاسرائیل به نقل از سه منبع آگاه از مذاکرات گزارش داد که مقام‌های اماراتی به ریاست «یوسف العتیبه» سفیر این کشور در واشنگتن تلاش داشته‌اند درباره طرح اشغال به جای رژیم صهیونیستی از آمریکا تضمین بگیرند. به گفته این منابع، مقام‌های اماراتی تمایلی به گرفتن تضمین از رژیم صهیونیستی نداشته‌اند.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و  امارات متحده عربی ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی کردند.
بحرین نیز دومین کشور پس از امارات متحده عربی است که در روزهای اخیر روابط خود را با تل آویو عادی می‌کند.
اقدام بحرین و امارات برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی، محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را به دنبال داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید