وعده جدید ترامپ به ساکنین خاورمیانه

کدخبر: ۳۵۸۱۸۰
اقتصادنیوز: رییس جمهوری آمریکا با اشاره به توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی از برقراری صلح در خاورمیانه خبر داد.
وعده جدید ترامپ به ساکنین خاورمیانه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا: وزارت امورخارجه آمریکا روز پنجشنبه در پیام توییتری نوشت: دونالد ترامپ در مورد توافق آبراهام (عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی) گفت: من بسیاری از کشورها را می‌بینم که خیلی سریع به این توافق می‌پیوندند. 

به ادعای ترامپ، زمانی که همه به این توافق رسیدند، سرانجام ایران نیز به این توافق وارد می‌شود. صلح به خاورمیانه بازخواهد گشت. 

پس از توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا سفر منطقه‌ای خود را به برخی از کشورهای عربی به عنوان گزینه‌های احتمالی و بعدی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه گذشته آغاز کرد و در ابتدا رهسپار فلسطین اشغالی شد و با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم دیدار و گفت‌وگو کرد. 

پمپئو به دنبال آن روز سه شنبه وارد سودان شد و با «عبدالله حمدوک»  نخست وزیر سودان و «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حکومتی این کشور دیدار و گفت وگو کرد. 

او در سومین مقصد خود به خاورمیانه وارد منامه، پایتخت بحرین شده و با مقامات آن کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفرهای خود دیروز (چهارشنبه) وارد ابوظبی شد و با همتای اماراتی خود «عبدالله بن زاید آل نهیان» در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت. 

امارات عربی متحده روز ۱۳ اوت (۲۳ مرداد) در بیانیه‌ای اعلام کرد که به عنوان نخستین کشور عرب خلیج فارس روابطش را با اسرائیل عادی و علنی می‌کند. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم اکنون تمام تلاش خود را بر روی عادی سازمان روابط میان کشورهای عربی و اسراییل متمرکز کرده است تا از این امر بتواند به عنوان برگ برنده‌ی در انتخایات آتی ریاست جمهوری آمریکا استفاده کند که قرار است ۱۳ آبان ماه برگزار شود. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید