وزیران خارجه اسرائیل و امارات تلفنی گفت‌وگو کردند

کدخبر: ۳۵۶۰۸۲
امارات در حالی روز پنج‌شنبه گذشته روابط خود را با اسرائیل به طور کامل، عادی و دوستانه کرد که کاربران شبکه‌های مجازی در کشورهای عربی مخالفت خود را با این اقدام امارات ابراز کردند.
وزیران خارجه اسرائیل و امارات تلفنی گفت‌وگو کردند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، وزیران خارجه رژیم اسرائیلو امارات متحده عربی روز یکشنبه و به دنبال توافق عادی‌سازی روابط کامل دوجانبه، اولین گفت‌وگوی تلفنی خود را انجام دادند.

بنابر اعلام شبکه خبری الجزیره،‌ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و گابی اشکنازی وزیر خارجه اسرائیل با هم امروز تلفنی صحبت کردند تا نخستین تماس تلفنی میان دو کشور را از طریق اعلام کنند.

امارات در حالی روز پنج‌شنبه گذشته روابط خود را با اسرائیل به طور کامل، عادی و دوستانه کرد که کاربران شبکه‌های مجازی در کشورهای عربی مخالفت خود را با این اقدام امارات ابراز کردند.

در همین راستا،‌ نظرسنجی یک روزنامه سعودی نشان می‌دهد که افکار عمومی جهان اسلام با اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و شکل‌گیری توافق بین آنها، مخالف است.

توافق اسرائیل و امارات، موجی از اعتراضات گسترده را از سوی گروه‌های فلسطینی، کشورهای منطقه و شماری از شخصیت‌های سیاسی جهان در پی داشته است و تقریبا به اتفاق همگی، این اقدام امارات را خیانت به آرمان‌های فلسطین اعلام کرده‌اند.

‌ روزنامه انگلیسی ایندیپندنت هم امروز در مطلبی نوشت که دو وزیر اماراتی اعتراف کرده‌اند که ابوظبی ضمانتنامه‌ای قوی که نشان دهد، رژیم صهیونیستی از الحاق بیشتر اراضی فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی در آینده خوددداری خواهد کرد، دریافت نکرده است .

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته در یک پیام توئیتری از «توافق تاریخی» اسرائیل و امارات برای عادی‌سازی کامل روابط دوجانبه خبر داد. 

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی، امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با امارات را «یک گام تاریخی» خواند.

عربستان،‌ امارات و بحرین از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که طی سال‌های اخیر گام‌های شتابناکی را برای برقراری رابطه دوستانه با اسرائیل برداشته‌ و در این راستا دیدارهایی نیز میان مقامات این کشور با رژیم صهیونیستی انجام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید