جزئیات تازه از شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی به روایت یک فرمانده ارتش/سامانه باور ۳۷۳ ما یک‌قدم از S۳۰۰ روسیه جلوتر است

کدخبر: ۳۶۲۱۲۷
اقتصادنیوز: عبدالعلی پورشاسب معاون ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) و معاون پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جزئیاتی از حادثه هواپیمای اوکراینی ارائه کرد.
جزئیات تازه از شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی به روایت یک فرمانده ارتش/سامانه باور ۳۷۳ ما یک‌قدم از S۳۰۰ روسیه جلوتر است

 به گزارش اقتصادنیوز او در گفت‌وگو با سیمای جمهوری اسلامی تاکید کرد :در رابطه با هواپیمای اوکراینی ما هنوز بررسی‌هایمان به آنجایی که باید نرسیده است. یک بحثی در مسائل نظامی داریم که به نام جنگ الکترونیک؛ به یاد دارید که در سوریه هواپیمای روسی را ترک‌ها زدند.تنش شدیدی هم بین روسیه و ترکیه ایجاد شد. این اتفاق یک جنگ الکترونیک بود. یعنی با رادار و با تصاویر مجازی طوری ترتیب می‌دهند که رادار را فریب می‌دهند و آن رادارمن احساس می‌کند این هدفی است که باید بزند. تمام قرائن و شواهد را طوری جلوه می‌دهند که باید این را بزنند.

aIuZxUHVn1Ok

 

او ادامه داد: حتی مراحل بعد خواستند ترتیبی بدهند تا سوریه هواپیمای مسافربری ما را بزند. حدس من این است که یک جنگ الکترونیک بود که توسط آمریکا انجام گرفت. حتی شلیک موشک کروز را هم از مرز گزارش کردند.هرچند هنوز ثابت نشده که چنین چیزی نبوده است. در رابطه با موشکی که در دریا به ناو خودی خورد، کافی است در این شعاعی که برای موشک باز می‌کنند، حرکت کند و هدف بزند، دو درجه به راست یا دو درجه به چپ اشتباه شود؛ در تمرینات نظامی این مسائل وجود دارد.

پورشاسب در ادامه تصریح کرد: در بحث زدن هواپیمای ایرانی که در سال ۱۳۶۷ به دوبی می‌رفت، آمریکایی‌ها ادعا کردند که اشتباه کردیم و فکر کردیم این هواپیمای نظامی است. خیلی هم راحت آن فرمانده ناو را تشویق کردند، ولی روی این قضیه چقدر تبلیغات می‌کنند؟ اما یک قاتل ما را رزمنده و شجاع که می‌خواهد از حقوق بشر دفاع کند جلوه می‌دهند. نباید به این تبلیغات توجه کرد.

معاون ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) همچنین با بیان اینکه قدرت دفاعی و سیاسی مکمل همدیگر هستند، تصریح کرد: هرکسی بگوید قدرت دفاعی نیاز نیست، سیاست را هم نمی‌فهمد.

امیر پورشاسب در همین راستا به توانمندی‌های نظامی ایران پرداخت و تاکید کرد: از نظر ساخت موشک منطقه اول هستیم؛ مشابه بهترین تانک دنیا را ساخته‌ایم و سامانه باور ۳۷۳ ما یک‌قدم از S۳۰۰ روسیه جلوتر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید