جانمایی سامانه راداری جدید آمریکا در منطقه

کدخبر: ۳۶۲۱۸۰
اقتصادنیوز: فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) جمعه شب اعلام کرد که برای تقویت و حمایت نیروهای ائتلاف علیه داعش در شمال شرق سوریه، سامانه راداری و خودروهای زرهی ارسال کرده است.
جانمایی سامانه راداری جدید آمریکا در منطقه

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، «بیل اوربان» سخنگوی سنتکام گفت: آمریکا سامانه راداری سنتینل (Sentinel) و نیز خودروهای زرهی از نوع «برادلی» برای حمایت از نیروهای آمریکایی در این منطقه امنیتی سوریه ارسال کرده است.

وی افزود: این اقدام در جهت کمک به نیروهای آمریکایی برای ادامه مبارزه علیه گروه تروریستی داعش اتخاذ شده است.

سخنگوی سنتکام در ادامه مدعی شد، واشنگتن قصد درگیری با هیچ کشوری در سوریه را ندارد؛ اما در صورت لزوم آماده است تا از نیروهای ائتلاف در خاک این کشور دفاع کند.

نیروهای نظامی آمریکا به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی به ویژه «داعش» و حمایت از کردهای سوریه در مناطق شمال شرق این کشور پایگاه نظامی احداث کرده و در آنجا حضوری پررنگ دارد.

آمریکا از سال ۱۳۹۴ به صورت غیرقانونی نیروهای خود را وارد شرق سوریه کرده و با وجود درخواست‌های مکرر دولت قانونی سوریه، از خروج آنان خودداری می‌کند.

آمریکا بر اساس برخی اخبار، هم اکنون بیش از ۲ هزار نیروی نظامی آمریکایی در سوریه به صورت غیرقانونی حضور دارند و در ۱۹ پایگاه نظامی در مناطق مرزی شرق سوریه با اردن و عراق تا مرزهای سوریه با ترکیه مستقر هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید