ورود شبانه75 کامیون نظامی آمریکا به سوریه!

کدخبر: ۳۲۱۴۴۴
اقتصادنیوز:منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند؛ کاروان جدیدی از تجهیزات نظامی و کمک‌های لجستیکی آمریکا از شمال عراق به میادین نفتی در حسکه و دیرالزور واقع در شمال شرق سوریه اعزام شد.
ورود شبانه75 کامیون نظامی آمریکا به سوریه!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ۷۵ کامیون حامل خودروهای زرهی و کمک های لجستیکی به صورت غیر قانونی از گذرگاه سیمالکا در شمال عراق وارد خاک سوریه شدند.

منابع محلی در شهر قامشلی سوریه گزارش دادند؛ کاروان آمریکا در حال حرکت به سمت میادین نفتی در حسکه و دیر الزور است.

نیروهای آمریکایی تاکنون صدها کامیون حامل کمک های لجستیکی و تسلیحاتی از طریق گذرگاه های غیر قانونی به حسکه ارسال کرده اند.

خبر جابجایی نیروهای آمریکا از عراق به سوریه در حالی منتشر می‌شود که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا پیش‌تر گفته بود: واشنگتن حضور نظامی خود را در میادین نفتی سوریه تقویت کرده و خودروهای نظامی به این مناطق می‌فرستد.

اکثر میادین گازی و نفتی سوریه در سال های اخیر با ظهور گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۱ ابتدا به دست عناصر این گروهک افتاد و حدود ۲ سال است که با شکست داعش به تصرف نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) در آمده است.

آمریکا در حالی مدعی جلوگیری از کنترل مجدد میادین نفتی سوریه در استان دیر الزور توسط داعشی‌ها و دیگر گروه‌های تروریستی است که خود، روش این تشکیلات تروریستی را در غارت درآمدهای حاصل از فروش نفت این منطقه برگزیده و دقیقاً پا جای پای داعشی‌ها گذاشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید