سفیر ایران در اتحادجماهیر شوروی:

حزب توده به مرحوم هاشمی و میرحسین موسوی اطلاعات می‌داد

کدخبر: ۳۶۹۳۴۵
اقتصادنیوز: شرق گفت‌وگویی بانعمت‌الله ایزدی، زندانی پیش از انقلاب، فرماندار سابق اصفهان، کارمند دفتر سیاسی نخست‌وزیری، مشاور وزیر خارجه، سفیر ایران در شوروی انجام داده است.
حزب توده به مرحوم هاشمی و میرحسین موسوی اطلاعات می‌داد

به گزارش اقتصادنیوز در بخشی از این مصاحبه به اقدامات حزب توده ایران در ابتدای انقلاب اشاره شده است. ایزدی در این باره تاکید کرد:حزب توده یک‌سری اطلاعات به نخست‌وزیری می‌دادند و سعی می‌کردند حساسیت دولت را روی فعالیت سلطنت‌طلب‌ها و ضد انقلاب راست متمرکز کنند و مقداری با اطلاعاتی که می‌دهند ذهن‌ها را از فعالیت‌های خودشان و گروه‌های چپ منحرف کنند، هم به آقای هاشمی اطلاعات می‌دادند و هم به آقای موسوی؛ مثلا اطلاعات می‌آوردند فردی در خارج کشور مشغول فعالیت علیه انقلاب است و ما نیز این اطلاعات را پس از بررسی به وزارت خارجه می‌دادیم ولی اکثرا همین مدل همکاری داشتند که به ‌صورت نامه‌نگاری بود.

او در ادامه تصریح کرد: بعد از اینکه جمهوری اسلامی با مجاهدین خلق برخورد کرد و خیالش از آن جهت راحت شد، طبیعی بود که توجه‌ها به سمت گروه‌های دیگر معطوف شود، اینها نیز حزب طرفدار شوروی بودند و در خبر‌ها بود که با سفارت شوروی ارتباط دارند که سپاه نیز روی این پرونده کار می‌کرد، به‌ویژه یک‌سری مسئله نیز درباره جنگ پیش آمد که احساس می‌شد اطلاعاتی به شوروی داده‌اند و با این ذهنیت با حزب توده برخورد شد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید