مخالفت دیوان عالی آمریکا با درخواست انتخاباتی ترامپ

کدخبر: ۳۷۰۰۰۱
اقتصادنیوز: دیوان عالی آمریکا درخواست دولت ترامپ برای لغو تمدید زمان دریافت و شمارش آرای پستی انتخابات ریاست جمهوری در ایالت کارولینای شمالی را رد کرد.
مخالفت دیوان عالی آمریکا با درخواست انتخاباتی ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  تارنمای خبری هیل نوشت، مقام‌های ایالت کارولینا در اقدامی که به تایید دادگاه نیز رسیده بود، مهلت دریافت و معتبر بودن آرای پستی را که تاریخ مُهر ارسال آن‌ها تا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) باشد، به مدت شش روز دیگر تمدید کرد.

 

با این تصمیم ایالت کارولینای شمالی، آرای پستی که تا روز دوازدهم نوامبر به ستاد انتخابات این ایالت برسند، در صورتی که تاریخ مهر ارسال آن‌ها سوم نوامبر باشد، معتبر محسوب شده و در شمارش آرا به حساب می‌آیند.

این در حالی است که این اقدام دولتی محلی این ایالت که برای تطبیق با شرایط شیوع کرونا اخذ شده، به دلیل اتخاذ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر، با مخالفت جمهوریخواهان کارولینای شمالی مواجه شد.

در همین راستا دولت ترامپ با اعتراض به دیوان عالی آمریکا تلاش کرد این تصمیم را لغو کند، اما دیوان عالی با لغو این تصمیم موافقت نکرد. گفتنی است «ایمی کانی بارت» قاضی جدید این دیوان که با جنجال فراوان از سوی ترامپ پیشنهاد شده و به تازگی به تایید سنا رسیده بود، در این رای شرکت نکرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از ماه‌ها پیش تلاش کرده با طرح کردن احتمال تقلب گسترده در این انتخابات، اعتبار آرای پستی را زیر سوال ببرد. او بارها تلاش کرد رای‌گیری پستی را متوقف یا دست کم مدت اعتبار دریافت آن را به روز برگزاری انتخابات محدود کند.

انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) است، اما به دلیل شیوع کرونا، رای‌گیری پستی و حضوری زودهنگام در بسیاری از ایالت‌ها از چند هفته و چند روز پیش آغاز شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید