تعیین تکلیف وضعیت کارمندان در سطوح مختلف کرونایی؛

تهران قرمز می‌شود یا نارنجی؟ /سایه تعطیلی از پایتخت دور شد

کدخبر: ۳۷۳۰۹۴
​امروز اخبار مختلفی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر آخرین تصمیمات در خصوص چگونگی اعمال محدودیت های جدید مطرح شد؛ اما اینکه تهران با توجه به مصوبه جدید چه شرایطی خواهد داشت، پرسشی که پاسخ آن به سطح بندی صورت گرفته از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا باز می گردد.
تهران قرمز می‌شود یا نارنجی؟ /سایه تعطیلی از پایتخت دور شد

به گزارش اقتصاد نیوز؛  براساس  طرح جامعی که امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد، سه سطح هشدار اعلام و تعیین شد؛ سطح ۳ شامل شهرهای قرمز، سطح ۲ شامل شهرهای نارنجی و سطح ۱ شامل شهرهای زرد می‌شود و با این شرایط تهران برای اینکه در میان استان های که تعطیلی شامل آنها می شود قرار گیرد باید در انتظار تعیین رنگ باشد.

براساس شنیده های اقتصادنیوز از استانداری تهران، با توجه به اینکه تهران در بخش هایی در گروه نارنجی قرار دارد و در بخش هایی نیز مشمول گروه قرمز می شود، تصمیم گیری مبنی بر تعطیلی این استان را با چالش هایی بسیار مواجه کرده است.

تهران قرمز می شود یا نارنجی؟

براساس ارزیابی صورت گرفته بیش از ۱۰۰ شهر از جمله مراکز استان و تهران در سطح ۳ قرار می‌گیرند؛ اما برای تعطیلی آن باید این نکته مشخص شود که آیا گروههای قرمز به نارنجی می چربند یا نه؟

در طرح جامعی که امروز تصویب شده، سه سطح هشدار اعلام تعیین شد؛ سطح ۳ شامل شهرهای قرمز، سطح ۲ شامل شهرهای نارنجی و سطح ۱ شامل شهرهای زرد می‌شود.

 براساس این رنگ‌بندی‌ها متناسب با هر وضعیت، محدودیت‌هایی اعلام می‌شود که باید بطور قطع اجرا شوند.

کدام مشاغل در سطح 3 تعطیل خواهند شد؟

در این تصمیم گیری این نکته نیز در نظر گرفته شده است که اگر شهری در سطح ۳ قرار بگیرد، بجز مشاغل ضروری سایرین همه تعطیل هستند که مدت این تعطیلی به ارزیابی وزارت بهداشت بستگی دارد؛ بر اساس ارزیابی‌های انجام شده بیش از ۱۰۰ شهر از جمله مراکز استان و تهران در سطح ۳ قرار می‌گیرند.

 همچنین تعطیلی‌ها فقط محدود به حوزه مشاغل نیست بلکه شامل دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی نیز می‌شود. در شهرهای قرمز و نارنجی آموزش‌ها بصورت غیر حضوری خواهد بود.

تعیین تکلیف وضعیت کارمندان در سطوح مختلف کرونایی

از سوی دیگر اگر سطح هشدار ۳ وجود داشته باشد حدود یک سوم کارکنان فقط در ادارات حضور می‌یابند، در سطح هشدار دو حدود یک دوم کارکنان و در سطح هشدار ۱ حدود دو سوم کارکنان در محل کار خود حضور می‌یابند.

این نکته نیز در نظر گرفته شده که محدودیت ترددها مربوط به سطوح هشدار ۳ و ۲ است که خودروهای بومی شهرستانهای قرمز و نارنجی اجازه‌ی خروج و ورود از شهر خود به شهرهای دیگر را نخواهند داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید