مروری بر روزنامه‌های 27آبان 1399

بایدن یک شیطان تمام‌عیار است!/جای پای چهار درصدی‌ها در یک استعفای غیرمنتظره/رئیس مجلس فقط به فتح پاستور فکر می‌کند!

کدخبر: ۳۷۳۶۵۵
اقتصادنیوز: بررسی روزنامه‌های امروز سه شنبه 27 آبان 1399 را با مرور عناوین مطالب اصلی صفحه نخست آنها آغاز می‌کنیم.
بایدن یک شیطان تمام‌عیار است!/جای پای چهار درصدی‌ها در یک استعفای غیرمنتظره/رئیس مجلس فقط به فتح پاستور فکر می‌کند!

 به گزارش اقتصادنیوز بحران کرونا و تصمیم دولت برای قرنطینه دو هفته‌ای مناطق قرمز و زرد مهم‌ترین سوژه مشترک امروز روزنامه‌ها به شمار می‌آید.

آرمان ملی در تیتر نخست خود آورده است: جزئیات تعطیلی بزرگ، جمهوری اسلامی نیز در این زمینه از این تیتر استفاده کرده است: قرارگاه بدون عملیات.آفتاب یزد نیزاین تیتر را برگزیده است: تعطیلی 150 شهر وکلانشهر از شنبه به مدت دو هفته، اطلاعات هم این عنوان را انتخاب کرده است: تعطیلی  ومنع تردد شبانه در 150 شهر، رسالت در تیتری انتقادی آورده است: بحران در تصمیم فاجعه در اعلام

ایران ارگان دولت نامه محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه را به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس را منتشر کرده و برای آن این تیتر را انتخاب کرده است: مردم رفع تحریم می‌خواهند نه اعانه ویارانه

جوان با اشاره به پاسخ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به رئیس مجلس این تیتر را برگزیده است: چوب ادب بودجه لای چرخ معیشت

سیاست روز به نقل از ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه نوشته است: پالس‌های غلط به آمریکا پیام  ملت ایران نیست

ابتکار به وضعیت بازارها اشاره کرده و این تیتر را انتخاب کرده است: دور برگردان بازارها در نیمه دوم اقتصاد

در ادامه به برخی از مهم‌ترین مطالب امروز روزنامه‌ها می‌پردازیم.

شهروند؛ ماجرای انتشار دوفیلم عجیب در فضای مجازی 

شهروند در گزارشی با عنوان از تحقیر و آزار تا قدرت‌نمایی به ماجرای دو ویدیوی تکان دهنده این روزها پرداخته است.این روزنامه نوشت: انتشار تصاویر آزار جنسی دو «کودک کار» به همراه فیلم  دیگری که از تعقیب و گریز با قمه در اتوبان تهران – شمال حکایت دارد، دو فیلم‌ تکان‌دهنده  این روزهای شبکه‌های اجتماعی است. انتشار این فیلم‌ها که یکی تلخ بود و دیگری خوفناک، واکنش‌های زیادی به همراه داشت. فیلم‌ها حاوی تصاویری از مرگ اخلاق و انسانیت است. عامل انتشار فیلم نخست پسر جوانی است که نمایندگی مرکزی فروش و خدمات پس از فروش دو محصول خارجی را دارد. پسری به نام در صفحات اینستاگرام.

شهروند ادامه داد: ثبت تصاویر دو پسر کودک کار از سوی یک جوان جنجال به پا کرده است. هوا تاریک است اما کودکان در میان نور چراغ‌های خودرو‌های ایستاده پشت چراغ قرمز خیابان، با موسیقی خودرو این چهره به نام فضای مجازی، درحال رقصیدن هستند تا شاید بتوانند نان بیشتری به سفره ببرند..اما این پایان ماجرا نیست. راننده جوان که خنده‌های بلندی سر داده درخواست دیگری هم دارد. درخواستی که با عنوان مجرمانه کودک آزاری مهر شد و به ثبت رسید. تصاویر پیچ‌وتاب کودکان در میان هیاهوی موسیقی و نور و قهقهه‌های راننده سرمست تلخ است.کودکان اما بار دیگر تن به اجابت خواسته  غیراخلاقی راننده‌می‌دهند.  تصاویر این صحنه‌های غیراخلاقی اما خیلی زود در صفحه پسر جوان که فالوور‌های زیادی هم داشت به اشتراک گذاشته می‌شود. تصاویری تاسف‌بار از سقوط اخلاق.وقتی هجمه به تصاویر این ویدیو افزایش یافت، آزارگر کودکان کار با بستن و پاک کردن عکس‌ها و تصاویر پیجش فیلم دیگری منتشر کرد. او دراین فیلم 16 ثانیه‌ای از مردم در رابطه با انتشار این فیلم غیراخلاقی عذرخواهی کرد و گفت: «همه مردم کشورم به‌خصوص قشر زحمتکش و مستضعف را دوست دارم.»

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا در نخستین  واکنش به انتشار این فیلم گفته بود فیلم 2 کودک فال‌فروش آزار دیده تحت پیگیری پلیس قرار دارد . صبح دوشنبه بود که  پلیس فتا خبر دستگیری عامل انتشار این فیلم تلخ و غیراخلاقی را داد.اما انتشار فیلم تعقیب و گریز با قمه در اتوبان تهران – شمال دیگر ویدیو جنجالی و تامل‌برانگیز این روز‌ها بود. فیلمی یک دقیقه‌ای در سیاهی آزادراه.   لنز دوربین یک خودرو پراید را نشان می‌دهد.راننده خودرو مسلح به قمه است. قمه را از شیشه خودرو بیرون آورده است و می‌خواهد مانع حرکت خودرو پشتی شود. خودرویی که این لحظات هولناک را درحالی‌که قصد فرار از این مهلکه را دارد با لنز دوربینش ثبت می‌کند. ثانیه‌ها به سرعت درحال گذر هستند اما راننده 206، خودرو پشتی تصمیم به راندن خودرو جهت خلاف آزادراه می‌کند.راننده 206 که این تصاویر را منتشر کرد گفت: « با خانواده در اتوبان جدید تهران- چالوس  درحال گذر بودیم که دو خودرو راهزن مانع حرکتمان شدند. با قمه و سلاح سرد قصد داشتند به ما حمله کنند. اما ما مجبور شدیم همه اتوبان را به صورت یک‌طرفه فرار کنیم.»ظهر روز جمعه بود که تصاویر این تعقیب‌و‌گریز در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده پخش شد.در بررسی‌های اولیه و استعلام پلاک انتظامی خودروی متهمان مشخص شد، پلاک انتظامی نصب شده متعلق به خودروی پراید نیست و شماره انتظامی جعلی است. درحالی روند دستگیری متهمان ادامه داشت که کسی به‌عنوان شاکی  هم به پلیس مراجعه نکرد.48 ساعت از انتشار این ویدیو می‌گذشت  که هویت واقعی 3 سرنشین خودرو پراید که با استفاده از سلاح سرد، سرنشینان یک خودروی 206 را در آزاد راه «تهران – شمال» تهدید کرده بودند، شناسایی شد.نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهمان صادر شد. 25 آبان ماه بود که تیمی از ماموران پلیس امنیت  به مخفیگاه متهمان  در حوالی شهر قدس اعزام شدند.  ماموران پس از ورود به مخفیگاه متهمان توانستند مردان مجرم را دستگیر کنند.  تیم تحقیق همچنین در خانه متهمان به   چند قبضه سلاح سرد برخورد کردند.متهمان پس از انتقال به پلیس امنیت در بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کردند.  این گروه از مجرمان انگیزه خود از تعقیب و گریز شبانه را آینه به آینه شدن خودروها اعلام کردند.  تعقیب و گریزی که با قدرت‌نمایی و چرخاندن سلاح سرد همراه بود.متهمان با صدور قرار میلیاردی از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.

Shahrvand

دنیای اقتصاد؛ عبور بورس از فاز هیجان 

دنیای اقتصاد در گزارش اصلی خود به بورس پرداخته است. این روزنامه نوشته است: بورس تهران برای چهارمین روز متوالی صعودی ماند و نماگر اصلی این بازار روز دوشنبه با رشد ۳/ ۱ درصدی همراه شد. در این میان بررسی دادوستد سهام حکایت از نبود هیجانات مخرب در میان معامله‌گران دارد. از این رو دور تازه رشد قیمت سهام در وضعیتی آغاز شده که افت تندوتیز قیمت‌ها در سه ماه گذشته راه را بر شکل‌گیری رفتارهای گروهی سد کرده و همسو با بهبود اوضاع در بازارهای جهانی شرایطی را فراهم آورده است که در سایه آن می‌توان به رشد معقول قیمت‌ها حداقل در کوتاه‌مدت امیدوار بود. در این راستا طی روزهای اخیر فشار فروش در بسیاری از گروه‌ها کاهش یافته و آنهایی که به پیش می‌روند در بیشتر موارد رفتاری هیجانی را از سوی سهامداران به نمایش نمی‌گذارند. هر چند به راحتی نمی‌توان در خصوص اتمام روزهای اصلاحی بورس تهران سخن گفت؛ اما پایداری ارزش معاملات خرد سهام در سطوح بالا و حضور بازیگران حقیقی در زمین خرید سهام از اهمیت بسزایی برخوردار است.. دور تازه رشد قیمت سهام در حال‌حاضر در وضعیتی آغاز شده که افت تند و تیز قیمت‌ها در سه ماهه گذشته راه را بر شکل‌گیری رفتارهای توده‌ای در بورس تهران سد کرده و در همسویی با بهبود اوضاع در بازارهای جهانی شرایطی را فراهم آورده که در سایه آن می‌توان به رشد معقول قیمت‌ها حداقل در کوتاه‌مدت امیدوار بود.

DonyayeEghtesad

جمهوراسلامی؛ رئیس مجلس فقط به فتح پاستور فکر می‌کند!

جمهوری اسلامی سرمقاله خود با عنوان«این صندلی دوست‌داشتنی!» را به نقد برخی اقدامات نمایندگان اختصاص داده است.  این روزنامه می‌نویسد: چه زود توصیه‌های اکید رهبری را بعضی نمایندگان مجلس یازدهم فراموش کرده‌اند! کمتر از یکماه قبل بود که رهبر انقلاب ضمن تقبیح اهانت بعضی نمایندگان و افرادی در خارج مجلس به رئیس‌جمهور و دولتمردان، به آنها توصیه کردند در جهت تحکیم وحدت و انسجام تلاش کنند و بر این نکته تاکید کردند که وحدت و انسجام ملی در حال حاضر مهم‌ترین نیاز کشور است.برخلاف این سفارش روشن، روز یکشنبه رئیس‌ مجلس در سخنان تعجب‌برانگیزی که بیش از هرچیز به شعارهای انتخاباتی شباهت داشت، به مسئولین اجرائی کشور حمله و به آنها توصیه کرد راه‌حل مشکلات کشور را به جای ایالت‌های آمریکا در پاستور و میرداماد و باب همایون جستجو کنند.هرچند رئیس کل بانک مرکزی پاسخ مستدلی به رئیس مجلس داد ولی گویا حضرات به پاسخ‌های مستدل و واقعیت‌های جاری کشور کاری ندارند و فقط به فتح پاستور و میرداماد و باب همایون فکر می‌کنند. مهم‌تر اینکه حتی نهیب رهبری هم نمی‌تواند این حضرات را از تلاش‌های تبلیغاتیشان برای به دست آوردن صندلی ظاهراً بسیار دوست‌داشتنی ریاست جمهوری از مجرای نقض آشکار وحدت و انسجام منصرف نماید. اگر این حضرات، با صداقت اعلام کنند خود را پیرو رهبری نمی‌دانند و هرچه خود تشخیص می‌دهند همان را خواهند گفت، مردم در وجود آنها احساس صداقت خواهند کرد، اما وقتی سنگ پیروی و اطاعت محض از رهبری را به سینه می‌زنند و در عین حال آشکارا برخلاف توصیه رهبری سخن می‌گویند و موضع می‌گیرند، این سوال به ذهن‌ها راه می‌یابد که صداقت را در کجا باید جستجو کرد؟

شرق؛ جای پای چهار درصدی‌ها در یک استعفای غیرمنتظره

شرق تیتر اصلی خود را به واکاوی استعفای غیرمنتظره هشتمین رئیس سازمان خصوصی‌سازی اختصاص داده است. این روزنامه می‌نویسد: صندلی سازمان خصوصی‌سازی هم در حال تبدیل‌شدن به یک صندلی متزلزل در ساختار دولت است. 24 آبان سال جاری، استعفای علیرضا صالح، هشتمین رئیس سازمان خصوصی‌سازی، به‌طرز غیرمنتظره‌ای رسانه‌ای شد. این استعفا در گام نخست با سکوت صالحی همراه بود تا اینکه خبر انتصاب سرپرست برای سازمان خصوصی‌سازی، تأیید استعفای او را به اطلاع عموم رساند. صالح که چند هفته قبل از شفافیت سازمان خصوصی‌سازی و سلامت در بخش اعظم اقدامات این مجموعه منهای چهار درصد واگذاری‌ها سخن گفته بود، ‌یکباره استعفا داد؛ استعفایی که با واکنش برخی نمایندگان مجلس مواجه شد و شبهه‌هایی درباره ارتباط این استعفا با ابطال واگذاری هفت‌تپه و دشت ‌مغان و فشارهایی برای جلوگیری از اجرای دیگر برنامه‌های رئیس سازمان را بر سر زبان‌ها انداخت. آیا ابطال‌های دیگری در راه بود که صالح را مجبور به کناره‌گیری از سازمان خصوصی‌سازی کرد؟هشتمین رئیس سازمان خصوصی‌‎سازی استعفا داد؛ اقدامی که تا حدودی تعجب‌آور بود و این استعفای ناگهانی به حرف و حدیث‌هایی دامن زد. علیرضا صالح، هشتمین رئیس سازمان خصوصی‌سازی، کمی بعد از انتشار خبر بازداشت میرعلی‌اشرف عبدالله‌پوری‌حسینی برای این سمت انتخاب شد. پوری‌حسینی که واگذاری بنگاه‌هایی مثل آلومینیوم المهدی هرمزگان، آلومینیم ایران (ایرالکو)، پالایشگاه کرمانشاه، شرکت کشت‌وصنعت کارون خوزستان، شرکت کشت‌وصنعت مغان، کشت‌وصنعت نیشکر هفت‌تپه در شوش، مجتمع گوشت اردبیل و موارد دیگر را در کارنامه خود داشت، بعد از انتقادهای زیادی که از سوی نمایندگان مجلس به عملکردش وارد شد، با پیشنهاد نمایندگان مجلس از کشور ممنوع‌الخروج و در تاریخ ۲۳ مرداد ۹۸ خبر بازداشتش منتشر شد. او با دستور مقامات قضائی و با اتهام خصوصی‌سازی‌های بدون ضابطه و افسارگسیخته و واگذاری‌های رانتی به افراد خاص بازداشت شد.27 شهریور 98، یعنی حدود یک ماه بعد از انتشار خبر دستگیری پوری‌حسینی، خبر رسید که علیرضا صالح به‌عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان خصوصی‌سازی معرفی شده است. او دانش‌آموخته دکترای تخصصی علوم اقتصادی از دانشگاه تهران بود و در کارنامه خود معاونت سازمان خصوصی‌سازی و قائم‌مقامی صندوق توسعه ملی را داشت. صالح از اردیبهشت سال 89 تا مرداد 90 به‌عنوان عضو هیئت عامل و معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی‌سازی در این سازمان حضور داشت. زمانی که او به این سمت منصوب شد، شایع شده بود که صالح روابط خوبی با محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه دارد و پیش‌تر نیز معاون او در این سازمان بوده است.طبق قانون باید خصوصی‌سازی در ایران تا سال 93 پایان می‌یافت، اما با وجود گذشت شش سال از این تاریخ، هنوز سازمان خصوصی‌سازی در حال واگذاری و بازپس‌گیری اموال دولت است. بخشی از واگذاری‌های این سازمان ازجمله واگذاری هپکو، نیشکر هفت‌تپه و دشت مغان، حرف و حدیث‌های فراوانی با خود به همراه داشت. در زمانی که صالح روی کار آمده بود، قیمت‌گذاری بیمه اتکایی امین، بیمه البرز، پالایش نفت تبریز، پالایش نفت تهران (شهید تندگویان)، پالایش نفت شیراز و پالایش نفت لاوان انجام شد. در دوره مدیریت صالح، بحث برگشت مجدد هپکو به بدنه دولت به‌طور جدی پیگیری شد و در نهایت این مجموعه با مصوبه مجلس به تأمین اجتماعی در راستای رد دیون دولت واگذار شد. از دیگر اقدامات رئیس مستعفی سازمان خصوصی‌سازی در مورد شرکت کشت‌وصنعت مغان می‌توان به ارسال مجدد شکایت مغان به هیئت داوری با وجود تلاش برخی مسئولان دولتی جهت مصالحه با خریدار و جلوگیری از هرگونه تخلفات از سوی خریدار قبلی اعم از اقدامات خریدار در آسیب‌رساندن به شرکت در فاصله زمانی بین رأی بدوی و نهایی ابطال مزایده اشاره کرد. او همچنین در پرونده هفت‌تپه از اقدام غیرقانونی اسدبیگی (خریدار هفت‌تپه) در واریز اموال غیرمشروع به‌عنوان اقساط معامله جهت فرار از فسخ معامله تأکید کرد.

بعد از اعلام استعفای صالح، نظام‌الدین موسوی، نماینده مجلس، در توییتر نوشت: «مدیران خدوم و باانگیزه در دولت کنونی کم نیستند اما اجازه کار به آنها داده نمی‌شود. همچون صالح که پرونده دشت مغان و هفت‌تپه را به هیئت داوری فرستاد. وی مردانه برای حفظ بیت‌المال انجام وظیفه کرد اما به همین جرم عزل شد!».احمد نادری، دیگر نماینده مجلس نیز در واکنش به استعفای صالح در توییتر نوشت: «حالا که بحث لغو قرارداد هفت‌تپه و مغان جدی شده، این رفتارها توسط وزیر قابل قبول نیست و قطعا بر پرونده استیضاح که مفتوح است، اثر می‌گذارد».اظهارات نمایندگان مجلس این گمانه را تقویت می‌کند که برخی افراد در برابر اقدامات صالح مقاومت کرده و تمایل نداشتند اقدامات او به سرانجام برسد. آیا صالح قصد داشت بخش دیگری از پرونده‌های واگذاری را ابطال کند و به همین خاطر مجبور به استعفا شد؟ رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی تا پیش از استعفا به سلامت بخش اعظم واگذاری‌ها در سازمان خصوصی‌سازی صحه گذاشته و تأکید کرده بود که فقط چهار درصد از واگذاری‌های این مجموعه دچار مشکل است. آیا چهار‌درصدی‌ها عامل استعفای او بودند؟ این پرسشی است که فقط خود رئیس مستعفی می‌تواند به آن پاسخ دهد، اما تماس‌های «شرق» با او بدون نتیجه باقی می‌ماند.

Shargh

خراسان؛ تهدید به گرانی با برچسب لوکس!

خراسان در گزارش اصلی به انتقاد از ایرانسل پرداخته است. این روزنامه می‌نویسد: در روزهایی که چینی‌ها با ارسال موفقیت‌آمیز ماهواره به فضا، اولین آزمایش‌ها را برای ارائه اینترنت نسل شش (6G)  و توسعه شبکه‌های اینترنت همراه آغاز کرده‌اند، در کشور ما این اظهارنظر مطرح می‌شود که: «اینترنت همراه یک سرویس لوکس است و افزایش اقبال به استفاده از این فناوری مطلوب نیست». این جمله، خروجی صحبت‌های مدیرعامل شرکت ایرانسل است که ارزانی اینترنت را عامل اقبال گسترده به اینترنت همراه دانسته و راهکارش هم این است که تعرفه‌ها گران شود تا تعداد کاربران اینترنت همراه کاهش یابد.هنوز دوماه از جریمه اپراتورها به دلیل گران‌فروشی در اینترنت همراه نمی‌گذرد که دوباره زمزمه افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی به گوش می‌رسد؛ اما این بار، ترفند دیگری اتخاذ شده است. آن‌طور که مدیرعامل ایرانسل اعلام کرده، ارزانی اینترنت همراه در کشور باعث رغبت زیاد مردم به استفاده از آن شده و این بالارفتن ضریب نفوذ به پرشدن ظرفیت شبکه می انجامد؛ اتفاقی که به گفته «بیژن عباسی‌آرند»، سرانجامش کاهش کیفیت اینترنت همراه خواهد بود. مدیرعامل ایرانسل به خبرگزاری «زومیت» گفته است: «اینترنت موبایل، سرویس لوکسی در دنیا محسوب می‌شود و تعرفه‌ بالایی دارد. استفاده از اینترنت موبایل اکنون برای مردم بسیار مرسوم شده است؛ درحالی‌که تعرفه‌ خیلی ارزان و فشار حداکثری به شبکه موبایل باعث شده اداره‌کردن این بار برای اپراتورها سخت شود». او می‌گوید «راهی جز اصلاح تعرفه‌ها وجود ندارد». او افزوده است: «ما نمی‌خواهیم فشار به مردم بیاید؛ اما راه‌حل این است که شبکه ثابت گسترش پیدا کند تا سرویس ارزان‌تری به مردم در خانه ارائه شود و مردم تنها در زمانی‌که خانه نیستند، از سرویس مطلوبی روی موبایل استفاده کنند». عباسی‌آرند این نکته را مطرح کرده است که: «با نگه‌داشتن تعرفه‌ها در وضعیت موجود، سال آینده ظرفیت شبکه پر می‌شود؛ در این شرایط، اپراتور نمی‌تواند سرمایه‌گذاری زیادی انجام دهد چون ۷۰ درصد درآمدش ریالی است؛ درحالی‌که باید سرمایه‌گذاری را به‌صورت ارزی انجام دهد. همین وضعیت باعث می‌شود به ‌دلیل تقاضای زیاد، سال آینده کیفیت اینترنت افت کند و نارضایتی عمده به‌ وجود بیاید».صحبت‌های مدیرعامل ایرانسل در حالی مطرح می‌شود که وزیر ارتباطات بارها و بارها درباره قیمت و کیفیت اینترنت اظهارنظری متفاوت داشته است. 21 مهرماه بود که «محمدجواد آذری‌جهرمی» در صفحه اینستاگرامی خود، به اهمیت افزایش کیفیت سرویس‌های اینترنتی اشاره کرد و خطاب به مردم نوشت: «کیفیت اینترنت حق شماست و ما وظیفه داریم تمام تلاش‌مان را به کار بگیریم تا هر روز کیفیت اینترنت را بهبود ببخشیم». نکته دیگر این‌که، مدیر عامل ایرانسل خطر کاهش کیفیت اینترنت همراه را به کاربرانش گوشزد کرده، در حالی که این موضوع چیز تازه‌ای برای کاربران نیست و همواره با آن مواجه بوده‌اند. مصداق این ادعا، اظهارنظر اخیر وزیر ارتباطات درباره کیفیت اینترنت است که گفت: «حال عمومی اینترنت در کشور خوب است اما شاخص‌های کیفی عمومی اینترنت در چند استان، پایین‌تر از انتظار است».

khorasannews

وطن امروز؛ بایدن یک شیطان تمام‌عیار است!

وطن‌امروز در یادداشت خود به پیش‌بینی اقدامات جو بایدن در کاخ سفید پرداخته و می‌نویسد: این روزها مد شده است دموکرات‌ها، جو بایدن را با جیمی کارتر مقایسه می‌کنند یا به قول خودشان با آخرین سیاستمدار واقعی و استخوان‌داری که از دار و دسته الاغ‌ها به کاخ سفید راه یافته است. از این حیث کارتر همتای جورج بوش اول در میان جمهوری‌خواهان است که هر دو، یکی قبل و دیگری بعد رونالد ریگان، یک دوره‌ای شدند. طرفه آنکه حتی کارتر 96 ساله، آخرین مستاجر کاخ سفید که شاه پهلوی به افتخارش نوشید، از زمان پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش تا حالا که 40 سال می‌گذرد، وزن سیاسی و تشکیلاتی به مراتب کم‌رنگ‌تری نسبت به بایدن تقریبا 78 ساله داشته و دارد که تازه پس از 8 سال معاونت کاخ سفید دارد به عنوان رئیس به عمارت مشهور سیاه‌کاران بازمی‌گردد. ...پس از شکست کارتر، طی یک دهه بایدن یکی از شاخص‌ترین نامزدهای حزب دموکرات برای بازگشت به کاخ سفید مطرح می‌شد و بدین منظور او در خط مقدم تمام رویکردهای جنایتکارانه آمریکا در خاورمیانه علیه ایران، عراق و افغانستان حضور داشت. بی‌شک بایدن عصاره نیم‌قرن سیاست آمریکایی با همه پلیدی‌هایش است که سرانجام به راس قدرت می‌رسد. او از کثیف‌ترین فیلترهای شوراهای شهر، کنگره، اف‌بی‌آی، پنتاگون، سیا و کاخ سفید گذشته و اینک خالص خالص شده است: یک شیطان تمام‌عیار با لبخند یک پیرمرد مهربان.

VatanEmruz

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید