متن و حاشیه ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع؛

ترور محسن فخری زاده؛ دانشمند ایرانی که در لیست سیاه موساد بود

کدخبر: ۳۷۵۷۲۸
محسن فخری‌زاده یک از دانشمندان صنایع هسته‌ای ایران، عصر امروز هفت آذر 1399در آبسرد دماوند ترور شد.
ترور محسن فخری زاده؛ دانشمند ایرانی که در لیست سیاه موساد بود

به گزارش اقتصادنیوز،  بعداز ظهر امروز صدای انفجار در بلوار مصطفی خمینی در ‌شهر آبسرد خبرساز شد و بر اساس اعلام منابع خبری، در جریان این اقدام تروریستی، محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، ترور شد و به شهادت رسید.

بنا بر اطلاعیه رسمی روابط عمومی وزارت دفاع؛ بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.

متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.13990907000522_Test_NewPhotoFree

به گفته شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار شنیده شد و گفته می‌شود یک خودرو هدف این ترور بوده است.

13990907000525_Test_NewPhotoFree

بنا بر گزارش فارس، سه یا چهار تن دیگر در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود تعدادی از آنها از تیم تروریست‌ها بوده‌اند.

ترور دانشمند هسته‌ای محسن فخری‌زاده

اولین گزارش از ترور دانشمند هسته‌ای صاحب‌نام کشورمان

 

نتانیاهو درباره محسن فخری‌زاده چه گفته بود؟

 

 در پی ترور محسن فخری‌زاده از دانشمندان هسته‌ای کشور، عکسی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که نتانیاهو بر نقش محسن فخری زاده در صنعت هسته ای ایران تاکید می‌کند. 

 

ترور دانشمند هسته‌ای محسن فخری‌زاده

 

لازم به ذکر است این دانشمند برجسته ایران به همراه محافظ خود در ورودی شهر آبسرد مورد تهاجم قرار گرفته است. همچنین اصابت شلیک مستقیم گلوله باعث آسیب شدید وی شده و محافظ او نیز زخمی شده است.

 

محسن فخری زاده

 

لازم به ذکر است اوایل سال 1397، منابع رژیم اسرائیل اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی این رژیم «موساد» تلاش کرده یک دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کند اما عملیات او موفق نبوده است.

 

ترور دانشمند هسته‌ای محسن فخری‌زاده

 

در این باره وبگاه «واللا نیوز» گزارش داده بود عوامل موساد پیشتر تلاش کرده‌اند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده مهابادی» که مسئول راکتور اتمی تهران است را ترور کنند.

 

 این وبگاه اذعان کرده بود تمام دانشمندان هسته‌ای ایرانی که پیشتر ترور شدند یا سوء قصدی علیه جان آنها انجام گرفته، عملیات آن توسط عاملین موساد اجرا شده است.

 

مقامات اطلاعاتی خارجی موساد به «واللا» گفته بودند که فخری‌زاده در لیست ترور موساد قرار داشت.

 

نام فخری‌زاده از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته بود. وی در این لیست تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» معرفی شده بود.

 

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی 2 سال پیش خود به زبان آورده و مدعی شده بود روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

ظریف: این بزدلی نشانگر جنگ‌طلبی از سر استیصال است

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی در توئیتر ترور محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را محکوم کرد.

محمدجواد ظریف در توئیترش نوشت:

تروریست‌ها امروز یک دانشمند برجسته ایران را ترور ‌کردند. این بزدلی - که نشانه‌های جدی از نقش اسراییل در آن دیده میشود - نشانگر جنگ‌طلبی از سر استیصال مرتکبین این اقدام است.

ایران جامعه بین‌المللی - خصوصا اتحادیه اروپا - را به پایان دادن استانداردهای دوگانه شرم‌آور خود و محکوم کردن این عمل تروریسم دولتی فرامی‌خواند.

 

واکنش ترامپ به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

رئیس‌جمهور آمریکا با بازنشر چند توییت از جمله توئیت‌های عبری و انگلیسی از یک خبرنگار صهیونیست به ترور شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین، در توییت انگلیسی «یوسی ملمن» خبرنگار صهیونیست آمده است که محسن فخری‌زاده سالها جزو اهداف موساد بوده است! وی می نویسد شهادت دانشمند هسته ای کشورمان از لحاظ روانی و حرفه ای ضربه به ایران است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید