اظهارات عجیب مسئول عالی‌رتبه ارمنستان؛ در همان ساعات اولیه آذربایجان اس 300 ما رامنهدم کرد!+ تصاویر

کدخبر: ۳۷۹۳۴۹
اقتصادنیوز: پس از گذشت حدود ۱ ماه از امضای توافقنامه آتش بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان و پایان جنگ قره باغ، همچنان اخبار و روایت‌های جالبی در خصوص وقایع رخ داده در دوره جنگ ۴۵ روزه میان دو کشور منتشر میشود.
اظهارات عجیب مسئول عالی‌رتبه ارمنستان؛  در همان ساعات اولیه آذربایجان اس 300 ما رامنهدم کرد!+ تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مشرق در جدیدترین مورد از این اخبار، سامول بابایان رییس سابق شورای امنیت محلی منطقه قره باغ اظهارات جالب و عجیبی را در خصوص وضعیت اسفناک نیروهای ارمنی در روز نخست جنگ قره باغ بیان کرده است.

وی در سخنان خود مدعی شد ۴۰ درصد از ادوات توپخانه ای و نیمی از سامانه‌های پدافندی ارتش ناگورنو قره باغ در همان روز نخست جنگ توسط پهپادهای ترکیه و توپخانه جمهوری آذربایجان نابود شده است که شامل ۱۰ واحد سامانه برد کوتاه SA-۸ و یک واحد S۳۰۰ بوده است.

همچنین وی مدعی است در ۱۵ روز نخست نبرد از ۶ واحد پدافندی Tor-M۲KM حاضر در این منطقه ۴ واحد نابود شده است! اگر چه مدارک تصویری معتبر برای این ادعا وجود ندارد اما ممکن است این سامانه ها در حمله توپخانه ای به سوله های نگهداری نابود شده باشند.

مراحل مختلف کشف تا نابودی سامانه پدافندی مدرن Tor_M۲ ارتش ارمنستان توسط پهپاد بیرقدار

از ۶ واحد سامانه Buk-M۲ حاضر در منطقه نبرد ۵ واحد آن در روزهای نخست به دلیل نبود خدمه و انتظار برای ورود خدمه روسی به این منطقه غیر فعال بوده است و در نتیجه پهپادهای Bayraktar TB۲ ارتش ترکیه و پهپادهای انتحاری ارتش جمهوری آذربایجان به راحتی و در آسمان امن به شکار ادوات نظامی رقیب مشغول میشوند.

سخنان بابایان به عنوان یک مسئول رده بالای ارمنی در جناح مقابل نشان میدهد که علی رغم درگیری شدید ۲ ماه پیش از آغاز جنگ قره باغ و با وجود رزمایش مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان و نقل و انتقالات گسترده زمینی، نه ارتش ارمنستان و نه ارتش محلی منطقه ناگورنو قره باغ انتظار و آمادگی لازم برای وقوع یک جنگ تمام عیار را نداشته اند و به شکل عجیبی غافلگیر شده‌اند.

ظاهرا بسیاری از ادوات نظامی نامبرده در بالا پیش از اینکه فرصت ورود به میدان نبرد را پیدا کنند در انبارهای ذخیره تسلیحاتی منطقه قره باغ در حملات پیش دستانه توپخانه‌ای ارتش جمهوری آذربایجان نابود شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید