اماکن سربسته کانون انتشار کووید-۱۹

کدخبر: ۳۷۹۳۴۴
تارنمای خبری امریکایی «هیل» (TheHill) گزارش داد: بنابر تازه ترین تحقیقات صورت گرفته، اماکن سربسته که در آن افراد در یک فضای مشترک به سر می برند، کانون نشر کووید-۱۹ است.
اماکن سربسته کانون انتشار کووید-۱۹

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هیل اعلام کرد، مطالعات جدید نشان می دهد که اماکن بسته همچونه خانه، اسبا و لوازم خانه به ویژه لوازم خانگی و حتی افراد خانواده به ویژه زوج های جوان سرعت نشر کووید-۱۹ را در قیاس با مکان هایی با فضایی باز، با سرعت بیشتری انتشار می دهند. 

هیل نوشت: بنابر گزارش «جاما» (JAMA)، مجله انجمن پزشکی آمریکا که ۲۴ آذرماه انتشار یافت، تجزیه و تحلیل ۵۴ مطالعه مستقل بر روی ۷۷هزار و ۷۵۸ شرکت کننده دراین تحقیق نشان داد که انتقال کووید-۱۹ بین افرادی که محل سکونت مشترکی دارند، ۱۶.۶ درصد بیشتر از انتقال آن در قیاس به مبتلایان به ویروس های دیگر مانند «مِرس» (MERS) و «سارس» (SARS) است.

هیل افزود: گزارش جاما تایید می کند که میزان انتقال خانگی می تواند حتی بیشتر از میزان نرخ انتقال در محیط های بازتر باشد، ابتلا به ویروس کرونا در خانه می تواند به علت شماری از عوامل باشد، از جمله اینکه ارتباط نزدیک تر افراد خانواده در فضایی که درآن جریان دارد.

نویسندگان این پژوهش  در گزارشی نوشته اند: یافته های این مطالعه نشان می دهد که افرادی که مظنون و یا مطمئن  از ابتلا به ویروس کرونا هستند و باید در منزل قرنطینه شوند، وسایل خانه می تواند موارد مهمی در انتقال ویروس  سارس-کووید-۲ (SARS-CoV-۲) باشد.

هیل می نویسد: علاوه بر این، برخی بطور خفیف به کووید-۱۹  مبتلا شده  که البته نیازی به بستری شدن ندراند، همین امر نیز باعث شیوع آن بین افرادی که در یک فضای بسته مشترک به سر می برند، می شود.

بنابراین گزارش، دکتر «لئنا ون» (Leana Wen) تحلیلگر مسائل بهداشت و درمانی شبکه خبری سی ان ان نیز درباره  نتایج این تحقیق گفت: این مطالعه به ما یادآوری می کند که یکی دیگر از دلایل امکان انتقال کووید-۱۹ چیست و چه میزان در دور نگاه داشتن سایر افراد از مبتلا شدن،   زمانی که در یک جمع شلوغ به سر می برید،  دشوار است.

بنابر گزارش تارنمای خبری «وردمترز دات اینفو» (worldometers) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان هم اکنون از  مرز ۷۳میلیون نفر عبور کرده که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۶۰۰هزار نفر جان باخته اند.

در این میان آمریکا با با بیش از ۱۶میلیون و ۹۰۰هزار مبتلا و بالغ بر ۳۰۰هزار جان باخته، کانون انتشار این ویروس در جهان به شمار می رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید