آمریکایی‌ها در انتظار امضای ترامپ /کرونای جدید، انگلیس را فلج کرد /آخرین فرصت‌ها برای نجات برجام

کدخبر: ۳۸۰۸۲۵
بعد از مدت‌ها انتظار کنگره آمریکا روز دوشنبه بسته محرک 892 میلیارد دلاری کمک به آسیب‌هاس ناشی از ویروس کرونا را تصویب کرد.
آمریکایی‌ها در انتظار امضای ترامپ /کرونای جدید، انگلیس را فلج کرد /آخرین فرصت‌ها برای نجات برجام

به گزارش اقتصادنیوز، تصویب بسته بزرگ حمایتی توسط کنگره ایالات متحده، محدودیت‌های جدید ناشی از شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا و نشست مجازی وزاری خارجه عضو توافق هسته ای برجام از جمله مهم‌ترین اخباری بود که در نیم روز گذشته مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته بود.

تصویب بسته حمایتی

سرانجام، بعد از مدت‌ها انتظار کنگره آمریکا روز دوشنبه بسته محرک 892 میلیارد دلاری کمک به آسیب‌هاس ناشی از ویروس کرونا را تصویب کرد. رویترز گزارش داده پس از روزها مذاکره فشرده و نفس‌گیرکه تا آخرین دقایق شب گذشته به طول انجامید، این بسته حمایتی ابتدا در مجلس نمایندگان به تصویب رسید و تنها با گذشت چند ساعت سنا نیز آن را مورد تائید قرار داد.

انتظار می رود این بسته که دومین بسته محرک بزرگ در تاریخ ایالات متحده است به سرعت فرآیند قانونی شدن را با امضای دونالد ترامپ طی کند. این بسته مورد حمایت هر دو حزب کنگره قرار داشت. جو بایدن نیز ابراز امیدواری کرده که با به دست گرفتن قدرت محرک‌های بیش‌تری در نظر گرفته شود.

انگلستان در تنگنا

شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در آستانه سال جدید میلادی نیز انگلستان را با دردسر تازه‌ای روبرو ساخته است. به گزارش آسوشیتدپرس، کامیون‌هایی که منتظر خروج از انگلیس هستند در صف‌های چندین کیلومتری متوقف مانده‌اند و بسیاری از مردم در فرودگاه ها گرفتار مانده‌اند، زیرا ده‌ها کشور در سراسر جهان محدودیت‌های سختی برای سفر به انگلستان کرده‌اند.

انگلیسی‌ها که وارد کننده حجم بالایی از مواد غذایی مصرفی خود هستند، اکنون از این بابت هم ابراز نگرانی می‌کنند. هرج‌ومرج و بلاتکلیفی در مرزهای انگلیس ناشی از این ماجرا در شرایطی به وقوع پیوسته که مذاکرات انگلستان با اتحادیه اروپایی بر سر برگزیت به بن‌بست رسید و آینده روابط تجاری در هاله‌ای از الهام قرار دارد. 

آخرین فرصت‌ها برای نجات برجام

آسوشیتدپرس هم‌چنین با انتشار خبر نشست مجازی وزاری خارجی عضو توافق هسته‌ای برجام، گزارش کرد ایران اصرار داشت آخرین فرصت‌ها برای نجات توافق هسته‌ای از بین نرود.

در این نشست احتمال بازگشت ایالات متحده به توافق در دولت جدید بایدن را مثبت ارزیابی کرد.

در بیانیه مشترکی که پس از جلسه روز دوشنبه منتشر شد، شرکت‌کنندگان مجدداً بر تعهد خود برای حفظ توافق تأکید کردند و این واقعیت را مورد تاکید قرار داند که اجرای کامل و موثر برجام برای همه طرفین هم‌چنان از اهمیت زیادی برخوردار است

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید