درخواست لغو پیروزی بایدن در مراسم ۶ژانویه رد شد؛

خیانت بزرگ مایک‌پنس به ترامپ

کدخبر: ۳۸۲۹۱۴
گزارش‌ها حاکی‌است که مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور درخواست ۱۲ قانونگذار حامی دونالد ترامپ برای لغو پیروزی جو بایدن در مراسم ۶ ژانویه در کنگره را رد کرده است؛ اقدامی که احتمالاً از دید ترامپ یک خیانت نابخشودنی محسوب می‌شود.
خیانت بزرگ مایک‌پنس به ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز؛ درحالی‌که دونالد ترامپ و حامیانش همچنان بر ادعاهای عجیب مبنی بر تقلب پافشاری می‌کنند و از پذیرش پیروزی جو بایدن در انتخابات سر باز می‌زنند، رسانه‌ها گزارش داده‌اند که مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور هم به سناتور میچ مک‌کانل، رئیس‌ اکثریت جمهوری‌خواه سنا پیوسته و با رد درخواست ۱۲ قانونگذار حامی ترامپ برای لغو پیروزی جو بایدن، تلویحاً شکست ترامپ را پذیرفته است.

مایک پنس و دونالد ترامپمایک پنس بر نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ شش ژانویه نظارت خواهد داشت؛ نشستی که در جریان آن بایدن از سوی کنگره به‌عنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر به رسمیت شناخته می‌شود.وی در واقع رئیس مراسم تشریفاتی ۶ ژانویه در کنگره است و مسئولیت شمارش آرای الکترال و اعلام پیروزی جو بایدن را برعهده دارد.

۱۲ یار ترامپ در مجلس نمایندگان

روز گذشته برخی نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان که هوادار دوآتشه ترامپ هستند اعلام کردند که در تلاش هستند تا در این مراسم تشریفاتی، نتایج انتخابات نوامبر را با ادعای تقلب به چالش بکشند.

لویی گومرت نماینده ایالت تگزاس به همراه ۱۱ نماینده جمهوری‌خواه ایالت آریزونا درخواستی رسمی را از مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا تنظیم کرده و تاکید داشتند که پنس تنها فرد مجاز به تعیین این است که کنگره کدام آرای الکترال را می‌تواند در زمان تایید نتایج انتخابات شمارش کند.

ترامپ و گومرت

این دادخواست از یک قاضی فدرال در تگزاس می‌خواهد تا به مایک پنس این اختیار را بدهد که در ششم ژانویه شکست ترامپ در ایالت‌های سرنوشت‌ساز کلیدی همچون آریزونا را باطل اعلام کند و کنگره به جای شمارش آرای الکترال جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، آرای الکترال ترامپ را شمارش کند.

در درخواست‌های جدیدی که روز سه‌شنبه علنی شدند، شاکیان اعلام کردند که آنها پیش از تنظیم این درخواست با پنس تماس گرفتند تا نیروهای خود را متحد کنند اما گفت‌وگوهای آنها به هیچ توافقی منجر نشد.

مایک پنس کنگره

این تصمیم پنس که یکی از وفادارترین افراد به ترامپ است بیانگر یکی از قابل‌توجه‌ترین جدایی‌ها و فاصله گرفتن‌ها از ترامپ است؛ ترامپی که قانون‌گذاران را تحت فشار گذاشته تا روند تایید نتایج کالج الکترال توسط کنگره را به چالش بکشند.

دردسر تازه؛ پیوستن سناتور هاولی به ۱۲ یار ترامپ

چنین اقدامی ظاهراً بی‌تأثیر به نظر می‌رسید اما با پیوستن «جاش هاولی»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت میزوری به این نمایندگان، قضیه کمی جدی‌تر شد. وی روز چهار‌شنبه در بیانیه‌ای گفت در جلسه هفته آینده کنگره، به تأیید نتایج آرای الکترال جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اعتراض خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از وبگاه شبکه خبر‌ی سی‌ان‌ان، اگرچه اعتراض این سناتور نتیجه انتخابات را تغییر نخواهد داد، اما تأیید پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری را به تأخیر خواهد انداخت و اعضای مجلس نمایندگان و سنا را مجبور خواهد کرد در خصوص پذیرش نتایج آرای الکترال بایدن رأی‌گیری کنند.

جاش هالی

به نوشته سی‌ان‌ان هالی اولین سناتوری است که قصد دارد به این نتایج اعتراض کند و این مسئله از این بابت که یک نماینده و سناتور‌ ملزم هستند در زمان شمارش آرای الکترال در کنگره اعتراض کنند، مهم است.

همچنین اعتراض جاش هالی ممکن است سایر سناتور‌ها را نیز به این کار ترغیب کند، هم‌حزبی‌های وی در سنا را در موقعیت سیاسی دشواری قرار خواهد داد و آنها را مجبور به رأی‌گیری خواهد کرد تا یا حمایت از ترامپ و یا عزم رأی‌دهندگان آمریکایی را انتخاب کنند.

این در حالی است که دموکرات‌ها هر گونه اعتراض در مجلس نمایندگان را رد خواهند کرد و چندین سناتور جمهوریخواه نیز علیه اعتراضی که شرایط را برای اد‌عا‌های ترامپ در مورد تقلب در انتخابات فراهم می‌کند، استدلال‌هایی را آورده‌اند.

دست رد پنس به درخواست ترامپ و یارانش

اما در آن سو، مایک پنس که ریاست این مراسم را به عهده دارد درخواست نمایندگان جمهوری‌خواه را رد کرده است. اقدامی که به نوعی خیانت به رئیسش دونالد ترامپ هم محسوب می‌شود.

ترامپ و پنس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از هیل، وکلای لویی گومرت، نماینده تگزاس و ۱۱ نماینده دیگر جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا اعلام کردند مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور درخواست آنها را برای لغو نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر رد کرده است.

درخواست آنها تاکید داشت که پنس تنها فرد مجاز به تعیین این است که کنگره کدام آرای الکترال را می‌تواند در زمان تایید نتایج انتخابات شمارش کند. آنها پیش از تنظیم این درخواست با پنس تماس گرفتند؛ اما گفت‌وگوهای آنها به هیچ توافقی نرسید.

مایک پنس و دونالد ترامپ

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید