مهر تائید کمیته روابط خارجه سنا

بلینکن در نزدیکی وزارت امور خارجه دولت بایدن

کدخبر: ۳۸۸۵۵۴
اقتصادنیوز: آنتونی بلینکن با رای قاطعی که در کمیته روابط خارجه سنا کسب کرد، گام بزرگی را به سوی احراز پست وزارت خارجه ایالات متحده برداشت.
بلینکن در نزدیکی وزارت امور خارجه دولت بایدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، شام‌گاه دوشنبه کمیته روابط خارجه سنای ایالات متحده، صلاحیت آنتونی بلیکن را برای احراز پست وزارت امور خارجه در دولت جو بایدن مورد تائید قرار داد. در این رای‌گیری 15 نفر با نامزدی او موافقت و سه نفر (تد کروز، رند پال و جان باروسو، سه سناتور جمهوری‌خواه) با آن مخالفت کردند.

به گفته چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا، رای‌گیری نهایی برای انتصاب آنتونی بلینکن، امروز (سه‌شنبه 26ژانویه) در سنا انجام خواهد شد. با توجه به اکثریت دموکرات سنا، بعید به نظر می‌رسد او در این راه مشکل جدی داشته باشد.

عموم اعضای سنای آمریکا، از جمله بیش‌تر اقلیت جمهوریخواه به دنبال آن هستند که هر چه زودتر تکلیف پست‌های حیاتی دولت جدید روشن شود.سناتور باب منندز، رهبر دموکرات‌های سنا در کمیته روابط خارجی، که قرار است به  ریاست این کمیته برگزیده شود در این رابطه گفته اکنون جهان با بحران‌های گوناگون در هر منطقه غرق در آتش است. در حال حاضر ، دانیل اسمیت، مدیر سابق انستیتوی خدمات خارجی FSI، سرپرستی وزارت خارجه را بر عهده دارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید