رئیس جمهور: به تعهد برگردید ساعتی دیگر به تعهداتمان بر می گردیم

پیغام روحانی به جو بایدن: توپ در زمین شماست

کدخبر: ۳۸۸۸۳۷
اقتصاد نیوز: حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت خطاب به دولتمران جدید آمریکا گفت: پیوسته اعلام کرده ایم هر زمان که شما به تعهداتتان برگردید، ساعتی دیگر ما نیز به همه تعهداتمان برمی گردیم.
پیغام روحانی به جو بایدن: توپ در زمین شماست

به گزارش اقتصاد نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت تاکید کرد: دنیا  با صدای واحد از آمریکا می خواهد به تعهداتش بازگردد و ما نیز پیوسته اعلام کرده ایم  هر زمان که شما به تعهداتتان برگردید، ساعتی دیگر ما نیز به همه تعهداتمان برمی گردیم.

روحانی با اشاره به اینکه آن جنایتکار شرور و آزاردهنده(ترامپ) مردم رفته است گفت: امروز شرایط ایران اسلامی برای تحولات اقتصادی، کاملا با یک ماه پیش متفاوت است.

دکتر روحانی با بیان اینکه آن جنایتکار شرور و آزاردهنده مردم رفته است و امروز شرایط ایران اسلامی برای تحولات اقتصادی، کاملا با یک ماه پیش متفاوت است، خاطرنشان کرد: درست است که مشکلاتی هم وجود دارد و تلویزیون و رسانه‌های دیگر گاهی بنگاه‌هایی را هم نشان می‌دهند که تعطیل شده‌اند، اما خوب است در گزارش وضعیت اقتصادی به مردم تعداد زیاد دیگری از بنگاه‌ها که فعالیت آنها رونق یافته و سه شیفت در حال کار بوده و آمار تولیدات آنها دو برابر شده است نیز لحاظ شوند.

رئیس جمهور با اشاره به حجم طرح‌هایی که در این روزها افتتاح می‌شوند گفت: این طرح‌ها در سخت‌ترین شرایط اقتصادی ناشی از تحریم و جنگ اقتصادی تمام عیار و در شرایطی که همه‌گیری کرونا وضعیت را سخت‌تر کرده بود انجام شده و در حال افتتاح شدن هستند.

دکتر روحانی با اشاره به برخی آمار و اطلاعات از پروژه‌های افتتاح شده و آماده افتتاح دولت خاطرنشان کرد: هر چه متحد‌تر باشیم، دوران تروریسم و جنگ اقتصادی تمام عیار کوتاه‌تر خواهد شد. در عوض هر چه اختلافات بیشتر باشد و بیشتر با حیثیت یکدیگر بازی کنیم سختی‌های جنگ اقتصادی طولانی‌تر خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: درست است که امروز توپ در زمین واشنگتن است، اما اگر خودمان در داخل یکصدا نباشیم، زمان پایان یافتن جنگ اقتصادی طولانی‌تر خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که کسانی که با لحن نادرست علیه دولت سخن می‌گویند آزادی بیان و مصونیت داشته باشند و نه تنها کسی با آنها کاری نداشته باشد، بلکه گاهی پشت‌پرده تشویق هم بشوند که عالی بود،‌خوب و محکم گفتید اما اگر کسی خواست از دولت تعریف کند، آزادی بیان و مصونیت نداشته باشد و حتی تحت فشار قرار گیرد

رئیس جمهور ادامه داد: همه باید دست به دست هم بدهیم و مشکلات را با هم حل کنیم؛ قرار نیست یک عده کنار بنشینند و چرتکه بیندازند و بدتر اینکه به نفع دشمن هورا بکشند.

دکتر روحانی با اشاره به برخی آمارها از وضعیت واردات و ترخیص کالا در گمرکات کشور و نیز الکترونیکی شدن بخش عمده‌ای از تشریفات گمرکی اضافه کرد: افزایش پهنای باند اینترنت امروز علاوه بر گشایش در عرصه اقتصاد، به فضای تنفس مردم در شرایط همه‌گیری کرونا تبدیل شده است و این یکی از خدمات عظیم و ماندگار دولت بوده و بنده از وزرای ارتباطات دولت یازدهم و دوازدهم بابت تلاش‌های‌شان سپاسگزاری می‌کنم.

رئیس جمهور تاکید کرد: نباید کسی را برای افزایش پهنای باند اینترنت محاکمه کرد، اگر قرار است کسی در این رابطه محاکمه شود، باید بنده را محاکمه کنند چرا که این اقدام به دستور شخص بنده انجام شده است. افزایش پهنای باند یعنی دیجیتال و شفاف شدن امور و این یعنی مبارزه با فساد؛ اگر قرار است کسی را بابت مبارزه با فساد محاکمه کنند باید بنده را محاکمه کنند، نه وزیر بنده را.

دکتر روحانی اظهار داشت: همه، حتی کسانی که با این دولت خوب نیستند، اجازه دهند دولت در این 6 ماه باقیمانده کار کند. خیلی کار برای انجام دادن داریم و وزرای دولت وقت ندارند که بین قوا گردش کنند. ما وزیر بین قوا نداریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید