ترامپ تیم جدید رو کرد

کدخبر: ۳۸۹۹۸۵
یک روز پس از انتشار خبر کناره‌گیری پنج وکیلی که قرار بود از دونالد ترامپ در پرونده استیضاح دفاع کنند، این رئیس جمهور سابق آمریکا تیم وکلای مدافع جدیدی را برای دادگاه استیضاحش در سنا اعلام کرد.
ترامپ تیم جدید رو کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد: "دیوید شون" و "بروس کاستور" رهبری تیم وکلای مدافع مرا برای جلسه استیضاح که قرار است نهم فوریه در مجلس سنا برگزار شود، برعهده خواهند داشت.

بنابر گزارش پایگاه خبری هیل، این وکلا قرار است در این دادگاه استیضاح از ترامپ در برابر اتهامات تحریک شورش به ساختمان کنگره در تاریخ شش ژانویه دفاع کنند. رهبران سنا موافقت کرده بودند تا 9 فوریه منتظر بمانند و به ترامپ وقت کافی برای تنظیم دفاعیاتش بدهند.

دیوید شون، یکی از وکلای مدافع فدرال آمریکا در امور کیفری در بیانیه‌ای گفت: این افتخاری است برای من که نماینده ترامپ و قانون اساسی آمریکا باشم.

بروس کاستور، دادستان کل موقت سابق پنسیلوانیا نیز پیوستن به تیم وکلای مدافع ترامپ را یک "امتیاز و مزیت" قلمداد کرد.

وی گفت: قدرت قانون اساسی ما قرار است به گونه‌ای که هرگز در تاریخ کشورمان سابقه نداشته، به بوته آزمایش گذاشته شود. قانون اساسی ما قوی و محکم است. این سندی است که برای اعصار مختلف نوشته شده و بار دیگر و مثل همیشه بر تعصب و حزب‌گرایی پیروز خواهد شد.

اعضای این تیم حقوقی جدید پس از آن اعلام شدند که براساس گزارشات "بوچ بوورز"، وکیل مدافع ارشدی که قرار بود در این دادگاه از ترامپ دفاع کند، به همکاری خود با او خاتمه داد.

گزارشات خبرگزاری آسوشیتدپرس و شبکه سی‌ان‌ان نیز حاکی از قطع همکاری چهار وکیل دیگر این تیم حقوقی بود.

این قطع همکاری‌ها در حالی صورت گرفت که این وکلای سابق می‌خواستند بر مشروعیت این استیضاح پس از خاتمه دوره کاری ترامپ تمرکز کنند در حالی که ترامپ خواستار ادامه حمایت از ادعاهای بی‌پایه و اساس درباره تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری 2020 که منجر به شکست وی شد، بود.

مجلس نمایندگان آمریکا حدود یک هفته قبل از مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا ترامپ را استیضاح کرد.

دومین پرونده استیضاح دونالد ترامپ به اتهام تحریک به شورش کلید خورد و واکنشی به حمله حامیان خشونت‌طلب وی به ساختمان کاخ کنگره در هفدهم دی ماه است.

در جریان این حمله پنج‌ تن از جمله یک مامور پلیس کشته شدند. در تاریخ آمریکا استیضاح رئیس جمهوری که دوران کارش به پایان رسیده تا کنون سابقه نداشته است. از آن گذشته ترامپ نخستین رئیس جمهوری آمریکا است که دو بار مورد استیضاح قرار می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید