رقم نجومی که ترامپ به جیب زد

کدخبر: ۳۹۱۰۸۹
گزارش یک نشریه آمریکایی حاکی است که حدود سه میلیون دلار از پول‌های اهدایی به کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهور سابق آمریکا به حساب سازمان وی ریخته شده است.
رقم نجومی که ترامپ به جیب زد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،  نشریه «فوربز» بامداد امروز (جمعه شب به وقت محلی) گزارش کرد که  به طور تخمینی ۲.۸ میلیون دلار از پول‌های اهدایی به کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به حساب سازمان وی ریخته شده است.


تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید


روزنامه هافینگتون‌پست، به نقل از این نشریه آمریکایی نوشته این در حالی است که سازمان ترامپ بدهی سنگینی دارد.

نشریه فوربز با بررسی پرونده‌های کازار انتخاباتی وی در کمیسیون انتخابات فدرال گزارش کرده که علاوه بر این، مبلغ ۴.۳ میلیون دلار هم که کارزار انتخاباتی ترامپ به همراه کمیته‌ای دیگر جمع‌آوری کرده‌اند از تاریخ ۲۰ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ صرف مراکز تجاری ترامپ شده است.

به نوشته این نشریه آمریکایی، این کمیته، ۱۱ هزار دلار را برای هتل‌های ترامپ در روز بعد از شکست وی در انتخابات هزینه کرده و علاوه بر این ۲۹۴ هزار دلار دیگر نیز یک هفته بعد، برای اجاره، اقامت و پذیرایی صرف شده است.

فوربز نوشته ترامپ حتی یک سنت برای کارزار انتخاباتی خود هزینه نکرد.

هافینگتون پست نوشته ترامپ بعد از شکست در انتخابات، به طور ظاهری برای مخالفت با نتایج انتخاباتی  و کمک به نامزدهای جمهوریخواه در انتخابات مجلس سنا ۷۶ میلیون دلار سرمایه جمع کرد.

هزینه‌هایی که کارزار انتخاباتی ترامپ در دارایی‌های وی طی دوران ریاست‌جمهوری‌اش صرف کرده هم از ۱۰.۵ میلیون دلار تا حدود ۱۷ میلیون دلار متغیر بوده است.

این خبر در حالی منتشر شده که پیشتر وبگاه خبری «بلومبرگ» گزارش کرده بود که ستاد دونالد ترامپ، بیش از ۲.۷ میلیون دلار به افراد و نهادهایی پرداخت کرده که تظاهرات روز ۶ ژانویه (۱۷ دی) را که در نهایت به درگیری‌های خشونت‌آمیز در کنگره منتهی شد سازمان‌دهی کرده بودند.

بلومبرگ، این پرداختی‌ها توسط ستاد ترامپ، نشان دهنده ارتباط مالی میان سازمان دهندگان تظاهرات و بازیگران سیاسی ستاد ترامپ است.

کنگره آمریکا روز ششم ژانویه (هفدهم دی) در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند و خود نیز در میان آن‌ها به سخنرانی پرداخت.

اندکی بعد، حامیان ترامپ در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد.  این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید